#1 Skrevet September 22, 2008 tenkte eg skulle skifte olje på bilen men kva olje er å anbefalle for golf V 1,9tdi 2004/05 mod?? i motorrommet står det mobil shc formula v 0w-30. er dette bra olje eller bør eg bytte til noko anna?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 22, 2008 Bra nok olje til at du og jeg ikke kan si den er dårlig i hvertfall, til det kreves multi-million investering i lab-utstyr til testing. Regner med at det er fylt på hos Møller ved siste service, så det er vel ingen grunn til å si at det finnes noe som er vesentlig bedre. 0W-30 er vel long life, så bare du fortsetter å bruke long life med samme viskositet går det nok greit. Ta en titt i instruksjonsboken om du er i tvil om hva du kan bruke. Skal du bytte olje, trenger du ikke gjøre det før du får beskjed om det i kjørecomputeren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 22, 2008 bilen vart kjøpt hos ein bruktbil forhandler og før eg henta bilen så var den på oljeskift, men eg veit ikkje kva olje dei har brukt. eg går utifra at dei har brukt den rette olja. i tillegg så er instruksjonsboka på tysk så eg kjønner ikkje så mykje;) det er ca 5000km sidan sist oljeskift. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 7, 2009 da har bilen gått 75000km. da er det vel bare oljeskift som skal gjerast vel. eller er det meir?? har hørt snakk om reg.reim, men nokon har sagt 75 000km, 90000 og 12000km. kva er rett?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 8, 2009 tror reg reim er 5 år eller 90k. eg kjøper fuchs olje, funker fint den. får rabatt der og. Har gått vekk fra longlife olje. hørte med et verksted ang longlife, de sa den var beregnet på autobahn kjøring og ikke norsk småkjøring... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...