#1 Skrevet September 23, 2008 har en golf 2.0 tdi. den er chippa og har nylig skiftet til spec stage 2 og nytt svinghjul. merker nå at under kjøring spesielt i 4,5 gir med veldig liten belastning på akslingen så kjenner man en viss nøkking.. noen som har en ide om hva dette kan komme av?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 23, 2008 drivverkslakk som gir utslag når insprøytning kutter og omvendt..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 23, 2008 ja litt slakk er det.Normalt?! kjenner det hvis du ligger og skifter tyngdepunktet ved å gi gass,ikke gi gass. men nøkkingen oppstår når det er konstant belastning på drivverket, men merkes når d er veldig svak belastning og på lave turtall, 1200-1600 omdreininger.. hadde et lignende symptom avogtil før eg gjørde noe med bilen og, når den var driftsvarm og gikk på tomgang så kunne man kjenne også en uregelmessig nøkking, trodde dette var svinghjulet da eg leste om noen andre som hadde lignende problem, men det var det altså ikke. en teori eg lurer på er om denne nøkkingen eg hadde fra starten av bare blir forplantet bedre ut i driv verket nå siden eg har skiftet til et stål sving hjul og ikke dobbeltmasse. skulle tro at dette kunne dempe en del vibrasjoner o.l ?! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 23, 2008 Om du vet det er konstant belastning som i en motbakke med lik hastighet er det jo ikke drivverkslakk, men vet at drivverkslakk kan bli mer merkbart etter chipping/mapping om programmet er slik at insprøytninga kutter på en mer brutal måte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 23, 2008 ja kjenner det i motbakker og ja. så driv verket er spent opp.. noen flere tanker om dette? noen?! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 2, 2009 kan jo være dårlige tennplugger? lambda sonde og luftmengde måler er jo også en løsning på det siden det tydeligvis har med tenning å gjøre og ikke drivverket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...