#1 Skrevet September 23, 2008 Skal bytte ratt på min Passat, så jeg lurte på om det er vanskelig og om det er noe spesielt man må passe på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 23, 2008 du må vel være forholdsvis forsiktig med airbagen;) ta av batteriet ei stund før du begynner å demontere. et par minutter holder. vanskelig å forklare hvordan airbagen er festa, men det er 2 hull på baksiden av rattet med noen klips som skal vippes til side. meiner på at jeg vrei rattet 90 grader til eine sida, stakk et skrujern 4-5 cm inn i hullet og vippa det oppover. da kom airbagen litt ut. snudde rattet andre veien, og gjorde det samme der. Så kobla jeg av kontaktene til horn og airbag og la denne til sides. Rattet var festa med en forholdsvis stor 12-kantskrue. Dette var på en 98 modell Passat med 3 eika ratt, men jeg kan ikke tenke meg at det er den store forskjellen på din lykke til;) mvh Sigve 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 23, 2008 Tusen takk Sigve Har bestilt et R32 ratt som skal på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 24, 2008 Jeg ble akkurat meget misunnelig...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 29, 2008 Har du bilde av rattet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 29, 2008 Har ikke fått mitt enda, men det er det samme som på bildet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 3, 2008 Da har rattet kommet i hus, så nå gjenstår det bare å finne tid til å skifte det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 5, 2008 Herlig! ta gjerne bilder underveis;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 5, 2008 (endret) oi! hvor mye ga du for det rattet ? Er ganske lei av mitt fire-eika slitte 8 år gamle ratt Glem det,, fant ett ratt på ebay 205 euro var budet på nå.. hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 5, 2008 sorry for litt mer offtopic men tar man den airbagen man har montert nå og flytter over til R32 rattet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 5, 2008 Herlig! ta gjerne bilder underveis;) Jepp skal prøve på det vettu 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 5, 2008 oi! hvor mye ga du for det rattet ? Er ganske lei av mitt fire-eika slitte 8 år gamle ratt Glem det,, fant ett ratt på ebay 205 euro var budet på nå.. hehe Jeg gav 225 euro på buy now 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 5, 2008 sorry for litt mer offtopic men tar man den airbagen man har montert nå og flytter over til R32 rattet? Jepp bruker samme airbag ja som på det gamle, hvis man har tre-eket "sportsratt" fra før. Har man fire-eket må denne også kjøpes ny 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 10, 2008 Da var rattet byttet! Fikk desverre ikke tatt bilder underveis, men skal prøve å legg ut et av hvordan det ble når jeg får tid. Var en veldig enkel jobb. Brukte nyrattet for "mal" på hvor langt inn man må dytte skrujernet, og i hvilken vinkel, for å få vippet ut airbagen. Når det var gjort var det bare å koble av airbagen og skru av rattet med en "stjernetorx" i størrelse 12. Så montere det nye rattet når det gamle var av, og skru til med ca 60 nm. Når alt var koblet og på plass var det bare å dytte airbagen inn i sine hull, og vips fiks ferdig Tok ca 10 minutter totalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...