Anbefalte innlegg

Noen som kan svare meg på om det er mulig å få godkjent en a4 b5 om til s4 b5?

Evt hva må gjøres?: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde da la seg gjøre det? Motor m ledningsnett, bremser og drivverk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tippe de som skal godkjenne bilen etterpå ( biltilsynet ) kan svare deg best på dette. Ta uansett kontakt med de og fortell hva du ønsker å gjøre FØR du bygger noe som helst.

Regner med at du må bruke: Motor og girkasse, bremsesystemet og div. understellskomponenter ala stabstag og fjørbein fra en donorbil/S4 iallefall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

biltilsynet krever vel at eventuelle forskjeller mellom a4 b5 og s4b5 dokumenteres.

då er fremgangsmåten og kontakte typegodkjennings avdelingen hos møller,eller

bruke ETKA og printe ut alle sider du finner og sammenligne,ikke gå inn til BT og si LOL eg skal ha turbomaskin i a4`en min.

eg ville ha sjekket med møller om de kan gi ut noen dokumenter som viser punktvis forskjellene mellom disse to bilene

og skrive en god søknad til BT der du eventuelt overdimensjonerer f.eks Bremser:D:)

visst du ordner deg en donorbil så kommer BT og plomberer div understell slik at de vet at dette blir brukt på ombyggningen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er jo en orginal 1.8turbo.. s4 bremser har den oxo fått for leenge siden!

Men ja jeg får kontakte BT da møller ikke vil hjelpe meg. de har ikke dokumentasjon på ombygging av biler som er nyere enn 92. sa de til meg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro Møller kan dokumentere at eventuelle utskrifter fra Etka er ekte, f.eks. ved å stemple dem som originale utskrifter.

Og får du utskrift fra både A4 og S4 på viktige komponenter, så kan du ta utgangspunkt i disse for søknaden.

Er jo dokumentasjon, dokumentasjon, dokumentasjon som gjelder alle typer godkjenninger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er jo en orginal 1.8turbo.. s4 bremser har den oxo fått for leenge siden!

Men ja jeg får kontakte BT da møller ikke vil hjelpe meg. de har ikke dokumentasjon på ombygging av biler som er nyere enn 92. sa de til meg!

til meg sa møller at de bare hadde papirer på nyere enn 92.....:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fant en liten notis her.. så er vel ikke mulig få noe hjelp ifra møller når d kommer til dette...

(Dokumentasjon for ombygning, altså forskjellen mellom to forskjellige motoriseringer, ble gitt ut som verkstedlitteratur fra fabrikken på 80-tallet, og strekker seg ikke lenger enn til ca.1990. Den begrenser seg til modeller som Boble, Transporter, Caddy, Golf I og II og noen Audi, som 80/90 og 100/200. Således kan vi dessverre ikke svare på ombygningsspørsmål på f.eks Golf III og Audi 80/A4/S2, og fabrikkenes kundesentere besvarer heller ikke slike henvendelser. Her må vi igjen henvise til TÜV.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei noen som vet om noen som har gjort dette eventuelt sitter på godkjenningspapirer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.