Ventilerte skiver bak på A 100 Q? Er det vanlig?

Anbefalte innlegg

Kan ikke huske at Audi 100 C4 ble levert med ventilerte skiver bak? Altså min har det (93 mod 2,3 avant)

Plundrer litt med å få tak på skiver andre steder en møller, ingen av de andre (biltema mekonomen cdcardic) har ventilerte skiver som valg i delelistene sine til denne bilen i det hele. Da har vi prøvd både med skiltnummer og bladd endel.

Ifølge etka så finnes det, og skal være samme som på de store modellene av A6, så jag har tatt sjansen på 2 slike. Noen som vet noe mere om dette?

 

En annen ting: Jeg har nakkestøtter "uten hull" er ikke det fra A6? Kanskje bremsene bak er bytta også da....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fullt mulig å få ventilerte skiver bak både på type 44 og C4 Avant om bilen er levert i "utgave for forhøyet totalvekt". Bakbremsene er da identisk med S4/S6.

 

Nakkestøtter "uten hull" er fra A6 og da er nok setene også byttet, da avstanden mellom "pinnene" til nakkestøttene er forskjellig på de med og uten hull. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt utrolig hva du veit Eivind....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for hjelpen!

Det som er rart er at når Møller slår opp på skiltnummeret i sitt system (sjekka i dag) så kommer den opp med massive skiver...

Men da er uansett skiver og brekkwire bestillt på møller, og til omtrent samme prisen som mekonomen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skriver "Forhøyd totalvekt" Eyvind...

Er det forhøyet nyttelast på selve bilen som er forhøyinga da.... , eller har bilen større vogntogvekt også?

Slik at man kan dra en tyngre henger enn 1360kg som på standard type44 quattro :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fullt mulig å få ventilerte skiver bak både på type 44 og C4 Avant om bilen er levert i "utgave for forhøyet totalvekt". Bakbremsene er da identisk med S4/S6.

 

Nakkestøtter "uten hull" er fra A6 og da er nok setene også byttet, da avstanden mellom "pinnene" til nakkestøttene er forskjellig på de med og uten hull. :)

 

Men det er en ting du ikke vet :P Skivene er ikke like som S4, er 5mm elns forskjelll på inpress, men ellers like. Ikke spør hvorfor jeg vet det : bh : Men nå er de rette skivene på vei.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gidder du å sjekke henger vekta di Thorvald? :)

Er ute etter en som kan dra litt tyngre henger serru ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, ja, når du sier det, V8 har samme skiver som C4 mens 100/200 bruker andre skiver om jeg ikke husker helt feil. Hadde samme problem en gang, men endte med å bytte caliperholdere siden jeg hadde de liggende.. ;)

 

Biler med "forhøyet totalvekt" eller hva det heter kan såvidt jeg husker få godkjenning for 1900 kg hengervekt istedetfor 1700 som er normalt. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gidder du å sjekke henger vekta di Thorvald? :)

Er ute etter en som kan dra litt tyngre henger serru ;)

 

Hmm har faktisk bare 1300 kilo hengervekt. Rart det er så lavt egentlig!?

 

Ifølge salgsbrosjyra som ligger i arkivet til nordicaudi, så skal den ha 1600 kilo som 100 2,3 Avant med quattro og std bremser. S4 har 1900 kilo, og 2.8 har det samme. Da er det jo alt for lav lasteevne som er ført opp på min bil, til og med med vanlige bremser bak. Den er solgt ny i norge... Mulig og få retta dette tro?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om man tar kontakt med Møller får man papir på høyeste tillatte vekt. Merk at det er vekt ved 12% stigning som føres i vognkortet, ikke 10% stigning. Mange biler som er solgt nye i Norge har lav hengervekt fordi det en gang i tiden var en regel om at man ikke kunne ha høyere hengervekt enn bilens egenvekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.