#1 Skrevet September 23, 2008 Noen flere som har det? Min er temmelig hard, nesten litt for hard til at det skal være normalt mener jeg men.. Hva kan evt være årsak? Trykkplate? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 23, 2008 Noen flere som har det? Min er temmelig hard, nesten litt for hard til at det skal være normalt mener jeg men.. Hva kan evt være årsak? Trykkplate? Hvis du kommer fra en Audi av nyere modell vil RS2 clutchen virke temmelig hard, ja. Tips: luft clutchen når du skal skifte bremsevæske neste gang. God sjanse for at clutchen aldri har vært luftet (ganske kålete å komme til...) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 23, 2008 Sitter 2 hjelpefjærer for å hjelpe pedalen innover, sjekk at ingen av disse er hoppet av. Sitter over pedalboksen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 24, 2008 Hvis du kommer fra en Audi av nyere modell vil RS2 clutchen virke temmelig hard, ja.Tips: luft clutchen når du skal skifte bremsevæske neste gang. God sjanse for at clutchen aldri har vært luftet (ganske kålete å komme til...) Er ganske hard i forhold til eldre audi også. Kan det være en årsak at den ikke er skikkelig lufta? Skal skifte girkasse om ikke lenge så da kan jeg jo skifte væske med en gang mens jeg er i gang. Sitter 2 hjelpefjærer for å hjelpe pedalen innover, sjekk at ingen av disse er hoppet av. Sitter over pedalboksen. Skal sjekke det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 25, 2008 Er ganske hard i forhold til eldre audi også.Kan det være en årsak at den ikke er skikkelig lufta? Skal skifte girkasse om ikke lenge så da kan jeg jo skifte væske med en gang mens jeg er i gang. Clutchen på min 95 RS2 er veldig tung i forhold til 94' 80 2.0E, og veldig mye tyngre enn f.eks 05 A4 1.8T. Fresh clutchvæske kan hjelpe, men hovedpoenget men det er at clutchsylinderen holder lenger (gammel bremsevæske tiltrekker seg vann og kan medføre korrosjon) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 25, 2008 Clutchen på min 95 RS2 er veldig tung i forhold til 94' 80 2.0E, og veldig mye tyngre enn f.eks 05 A4 1.8T.Fresh clutchvæske kan hjelpe, men hovedpoenget men det er at clutchsylinderen holder lenger (gammel bremsevæske tiltrekker seg vann og kan medføre korrosjon) Ikke fått sjekket de fjærene enda til pedalen som ole sa, men mener den er altfor hard egentlig. Øystein Hansen prøvde såvidt pedalen og den var tung sa han. Men skal jo ut med kasse snart, så da skal jeg ta en titt på clutchen. Da blir det prøvd med ny væske etterpå tenker jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 25, 2008 Når jeg bytta a4en min ble jeg sjokka over hvor tung chlutchen på rs2'en var og han ble overaska over hvor lett den var på a4'en! Men er jo ikke så hard når du blir vant til den! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 26, 2008 jeg bytta mtm spc3 clutch, og etter det ble min hard! for kjørt venstrebeinet i kø kjøring 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...