#1 Skrevet Oktober 31, 2004 Min audi har en litt viren sentrallås. For eksempel: alle bilens dører er låst. Hvis jeg låser opp fra passasjersiden vil alle dører bli låst opp, låser jeg igjen døren vil alle dørene bli låst. Altså, som det skal være. Men hvis jeg forsøker å låse opp alle dørene fra førersiden vil kun førersiden bli låst opp. Og forsøker jeg å låse igjen alle dørene vil kun førersiden bli låst. Så jeg fikk tips om at det antageligvis var brudd i ledningene fra der de går fra døra og til karosseriet. Det stemte, brudd i alle tre ledningene faktisk. Så det ble skjøta, lodda og testa. Strøm fra karosseri og helt til kobling (vakum/lufttrykkkobling - blå sak). Men dette hjalp ikke i det hele tatt! Jeg har signaler, men vil ikke låse andre dører enn førerdøra. Verken opp eller igjen. Noen som har tips til løsning? Klør meg litt i hue nå.. Alternativ løsning blir vel å strekke ledning fra førerdøra og koble seg innpå ledningene på passasjerdøra.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 31, 2004 Du sier at du har signal. Betyr det at du har sjekket ledningene når du låser opp og igjen fra førerdøra? For meg høres det ut som om triggeren i fører døra ikke virker. Jeg ville prøvd å bytte den før du begynner å strekke ledninger fra en dør til en annen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 1, 2004 Kanskje litt uklart skrevet.. Jeg sjekket at det ikke var brudd mellom karosseri og dør samt sjekket med prøvelampe på førerside mens jeg låste opp og igjen fra passasjersiden. Da var det strøm. Triggeren..er det delen hvor ledningene kobles på ved låsen? Hvor vakumslangen går inn samt stag går opp for låsing og til låsepinnen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 1, 2004 Hmmmm.... det var ikke dumt og lodde sammen kablene i gjennomføringen Nå fungerer i allefall min sentrallås 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 2, 2004 Opprinnelig postet av Christian Lie Kanskje litt uklart skrevet.. Jeg sjekket at det ikke var brudd mellom karosseri og dør samt sjekket med prøvelampe på førerside mens jeg låste opp og igjen fra passasjersiden. Da var det strøm. Triggeren..er det delen hvor ledningene kobles på ved låsen? Hvor vakumslangen går inn samt stag går opp for låsing og til låsepinnen? Jepp, triggeren er den hvite og blå plastklumpen som låsstaget er festet på. Den har tre ledninger inn, 1 pluss 1 minus og en signalledning. Signalledningen får + signal når du låser opp bilen og - signal når du låser igjen. Det betyr at når bilen er åpen skal du ha 2 ledninger ut fra boksen med + og en med minus og motsatt når bilen er låst. Hvis du tar av kontakten mener jeg det skal være en ledning med + og en med minus og en som er tom. Sett prøvelampa i den tomme og sett tilbake kontakten før du låser og låser opp bilen. Hvis du da får + i den tomme ved lopplåsing og minus ved låsing er triggeren ok. Da må du sjekke for ledningsbrudd. Hvis den forblir tom eller ikke veksler kan du prøve å spraye inn i den hvite klossen med slange inn på. Ikke spray inn i pumpedelen men fra toppen. Kontakten sitter rett under staget til låspinnen. Det neste må da bli å bytte pumpene fra venstre til høyre og omvendt. Da har du et standar 100 oppsett hvor du ikke kan låse opp og igjen alle døren fra høyresiden.Håper noe av dette kan hjelpe. Lykke til;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 3, 2004 Etter en ny runde med feilsøking i kveld så kan man konstatere at det er triggeren som har tatt kvelden. Så det blir en ringerunde i morgen for å få fatt i en ny. Eller brukt. Takk for hjelpa! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 3, 2004 330 74 110;) 0800-1900 Spør etter sentrallåspumpe til førerdøra. Hils fra meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 3, 2004 Jammen det skal jeg prøve vettu! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 4, 2004 Har også hatt problemer med sentrallåsen på min 100 C4... Har lignende symtomer, låser opp døra på førersiden og bare den åpnes. Låser jeg opp passasjersiden åpnes alle. Hvis jeg låser opp førerdøra, og så "låser opp igjen" og holder nøkkelen i posisjon i 5 sek så kommer de andre dørene... ??! Låsing fungerer på begge siden som normalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 5, 2004 Velkommen i klubben Du har også kabelbrudd i overgangen til døra... Ta fram lodebolten og hygg deg en times tid, så fungerer det i gjenn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 5, 2004 Får ta en titt på det til våren igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...