Slark i v.fremhjul på A4 B5??

Anbefalte innlegg

Hei, har noe slark i venstre framhjul på min A4, men det lager ikke noe lyd under kjøring.

Noen som veit hva dette kan være?

Så skal jeg bytte hjullager på¨høyre side, noen som veit om noen som er billigere enn 3200 (SnapDrive)?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjullager..?

Er jo masse som kan slarke på disse, med det "fantastiske" multilink opphenget, men da vil du ofte høre kaklelyder under kjøring på ujevnt underlag..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal være MYE slakk i hjullager før du kjenner det. Da har du i tillegg en rimelig stygg lyd i en go periode først.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal være MYE slakk i hjullager før du kjenner det. Da har du i tillegg en rimelig stygg lyd i en go periode først.

Du har helt rett! jeg kobla ikke med det samme..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min gamle B5 var styreleddet så slitt at hjulet innimellom vibrerte under kjøring. Når bilen var jekket opp var det spenn i kula slik at symptomet "Gjemte" seg. Når jeg tilslutt oppdaget hvor feilen lå, var leddet så slitt at kula hoppet ut under demonteringen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til trådstarter: hvis du får noen til å presse av/på lager for deg er det ikke så mye jobb å skru det ut selv.

En del skruere som kan sitte hardt hvis det ikke har vært demontert på en stund, men går som regel bra.

Trenger ikke nødvendigvis være mye slakk og høre lyd før det skjer.

Hjullageret mitt var ødelagt og hørte ikke en eneste lyd i forkant, før kaliperholderen gikk inn på bremseskiven, da hørte jeg piping.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til trådstarter: hvis du får noen til å presse av/på lager for deg er det ikke så mye jobb å skru det ut selv.

En del skruere som kan sitte hardt hvis det ikke har vært demontert på en stund, men går som regel bra.

Trenger ikke nødvendigvis være mye slakk og høre lyd før det skjer.

Hjullageret mitt var ødelagt og hørte ikke en eneste lyd i forkant, før kaliperholderen gikk inn på bremseskiven, da hørte jeg piping.

Hæ? Om man kjenner at hjullageret er slakt så er det mye slitt, ikke mulig å diskutere det. Man vil høre lyd om man har et slitt lager enten når man kjører rett fram men mest vanlig å høre lyd når man kjører i sving. Men det er jo klart, om man ikke er vant til å høre slike lyder og med tanke på at de kommer veldig gradvis så kanskje det ikke er så greit å avgjøre? Jeg har aldri hatt problemer med å høre slitte lager i allefall.

Hva mener du med kalipperholder? Er det selve kalipperen eller braketten den er festet på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

på min var det bolten til driv leddet som var løs faktisk, litt skummelt dette at den bolten var helt løs! da kjenntes det ut som lageret var gåent.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hæ? Om man kjenner at hjullageret er slakt så er det mye slitt, ikke mulig å diskutere det. Man vil høre lyd om man har et slitt lager enten når man kjører rett fram men mest vanlig å høre lyd når man kjører i sving. Men det er jo klart, om man ikke er vant til å høre slike lyder og med tanke på at de kommer veldig gradvis så kanskje det ikke er så greit å avgjøre? Jeg har aldri hatt problemer med å høre slitte lager i allefall.

Hva mener du med kalipperholder? Er det selve kalipperen eller braketten den er festet på?

Det jeg mente var at man nødvendigvis ikke trenger å kjenne slark, eller høre noen ting hvis hjullageret er ødelagt. Hadde bilen min på jekk, og kjente ingenting på hjulet, hørte ingenting fra høyrehjulet fremme. Alikevel var det hjullageret som var ødelagt.

Det første jeg merket var at braketten til kaliperen gikk inn på skiva. Slik at bremsene gikk varme, og det pep i bremsene i lav hastighet.

Med kalipperholder mente jeg braketten ja :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for mange svar. Men det er absolutt ingen lyder, som man hører når man kjører. Den velkjente hjullager lyden hører man jo velig godt. Når bilen står rolig å man beveger hjulet ut og inn, så kjenner man at det er slark. Å det har kommet ganske fort.

hmm...:confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjullager kan være så deffekt at du kan flytte på hjulet 1-2cm, men du trenger nødvendigvis ikke høre noe særlig ulyd, men du merker at det er noe galt en plass.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.