Fjusking ved gasspådrag 1.8T

Anbefalte innlegg

Hva legger verkstedet i at de har sjekket coilene?

Dette her høres VEDLIG ut som coil problem.

hadde jeg fått inn denne bilen på jobb hadde jeg skiftet alle 4 coiler for å prøve.

Hadde uten tvil prøvd dette før du fortsetter å kjøpe nye deler til ingen nytte, vet godt hvordan det er.

Lån f.eks coiler fra en med samme bil istendfor å bestille nye.

med forbehold om at den andre bilen er feilfri seff:)

I tillegg må du være sikker på at gummihylsene på coilene ikke har sprekker.(de som er mellom coil og tennplugg)

Kommer først til å få tak i ny LMM som jeg vet er den som skal være på bilen, og siden Møller ikke skulle ha mer enn 1200,- for den, er det vel sikrest å få den derfra.

Neste punkt på listen blir da, med forbehold om at feilen ikke var LMM, å få sjekket coilene. Er ikke mekaniker selv, så når 2 verksteder har sagt at de har sjekket coiler og at de er ok, så har jeg tatt det for god fisk at de har vært ok. Er det ingen annen måte å sjekke disse på enn å kryssbytte med en som du vet er 100% iorden? Hvor mye arbeid er det å skifte coiler, og hva ligger de ca på i pris?

Skal til bunns i dette problemet: bråk :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer først til å få tak i ny LMM som jeg vet er den som skal være på bilen, og siden Møller ikke skulle ha mer enn 1200,- for den, er det vel sikrest å få den derfra.

Neste punkt på listen blir da, med forbehold om at feilen ikke var LMM, å få sjekket coilene. Er ikke mekaniker selv, så når 2 verksteder har sagt at de har sjekket coiler og at de er ok, så har jeg tatt det for god fisk at de har vært ok. Er det ingen annen måte å sjekke disse på enn å kryssbytte med en som du vet er 100% iorden? Hvor mye arbeid er det å skifte coiler, og hva ligger de ca på i pris?

Skal til bunns i dette problemet: bråk :

Det mest vanlige er å bytte om på de ja, men for alt du vet har du 1 eller 2 coiler som ligger å jukser.

Da er det plutselig ikke like pålitelig å feilsøke ved hjelp av denne metoden.

Vil iallefall råde deg til å prøve bilen din med 4 nye coiler og i tillegg forsikre deg om du ikke har overslag i gummihylsene.

Du får ha lykke til med feilsøkingen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Simsalabim, og så var alt ok:) Hjalp å få satt i rett LMM med delenr. 0280218065...

Det jeg synes er merkelig er at ikke det ble gitt noen feilmelding om at LMM ikke var rett, og mulig å lese av ved diagnose. Jaja, er glad for å endelig bli kvitt problemet som har plaget meg 3 mnd nå.

Stor takk til de som har bidratt med tips til feilkilden:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.