#1 Skrevet November 1, 2004 Har nå satt på 205/55-16 vinterdekk, men dumper, asfeltkanter og kumlokk kjennes like godt på 16" som på 225/40-18. Noen som er enige/uenige i dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 1, 2004 Er ikke enig i det nei, og i tilleg skal vell vinterdekk være mykere i gummien enn sommerdekk. Hadde en bmw 528 som jeg kjøre på 19" sommer med 30 profil, når jeg byttet til 17" vinter med 45 profil var det som å kjøre en helt annen bil.. Kanskje du har noe som er defekt i understellet, foringer av noen slag eller lignende.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 1, 2004 Dårlige dempere eller foringer gir vel ofte resultat i harde slag og følelsen av at man slår i filler felgene i hver eneste dump... Jeg merker iallefall STOR forskjell fra sommerdekka til vinterdekk. Er som å kjøre på skumgummi i forhold ; mykt, bløtt og forferdelig, myyye bedre med 35 profil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 1, 2004 Skjekker de dempere og foringer på Service? Er ikke det litt rart at demperne skal være slitt på en 2001 mod? For den kjennes myk og god å kjøre med 18" på. Trodde 18" skulle være hardt på sportsunderstell. Men det var det ikke. Derimot Porsche 911 på 18" er stivt som et helvete. Enig at 18" sitter bedre i svingene enn myk gummi som jeg har på vinterdekkene nå. Men 18" er ikke hardere å kjøre på enn 16". Så dumpene man kjenner når man kjører er der med 16" også. Noen som har kjørt fra Ryen mot Sinsenkrysset. I venstre felt akuratt der påkjøringa fra Manglerud er. Der er det en dump man kjenner bra. Også ved alle kumlokkene 50 meter før bomringen før Ryenkrysset. De er en plage og så 4 stykk etter hverandre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 1, 2004 Hvis problemet går den veien at det er 18"erne som er like behagelige som 16"erne så er det jo ikke noe problem da Hvis derimot 16" føles like hardt og "stumpete" som 18" ville jeg ant noe muffins. Likevel, det kommer jo litt an på hvor lite eller mye forskjell du merker da. Jeg vil tro du merker at bilen blir hardere å kjøre med iom at du har sportsunderstell, og kontra en 911 så er jo denne beregnet på frisk kjøring og sinnsyke kjøreegenskaper som igjen går på bekostning av komfort. Et VAG sportsunderstell derimot er en mellomting mellom sportslighet og komfort.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 1, 2004 Jeg kjenner forskjell nå, etter å ha byttet fra 205/40R16 sommer til 185/55R15 vinter. Mykere dekk, kjenner det meste i svinger etc. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...