Støtdemper på gasswire/gasspjeld??

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en slags støtdemper på gasspjeldet mitt som forsinker hastigheten gasspjeldet lukker seg når jeg slipper gassen?

 

Dette resulterer i at motoren bruker relativt lang tid på å synke i turtall når jeg ruser den i fri??

 

Er det noen som vet hvilken funksjon denne støtdemperen har??

Hvorfor sitter den der?? Fordeler/ulemper??

 

`92 S4 TQ

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tor at denne demperens funksjon er av avgassmessige årsaker. Jeg vet at dette ble innført på Boblene ca 1972-73 av denne årsaken. Hva gevinsten er vet jeg ikke helt, men det må jo hjelpe på avgassene, pluss at bilen sikkert blir litt smidigere å kjøre med denne demperen installert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes bilen er mest smidig når jeg fjerner støtdemperen faktisk!! Er det skadlig for motoren på noen måte å fjerne den??

 

Skadlig for catèn kanskje??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Stian Pedersen

Jeg synes bilen er mest smidig når jeg fjerner støtdemperen faktisk!! Er det skadlig for motoren på noen måte å fjerne den??

 

Skadlig for catèn kanskje??

 

Uten å vite noe om denne duppedingsen, men ved enkel logisk tenking tror jeg nok det kan skade katten ja, bilen din har lmm og den registrer jo luftmassen som er på vei inn i motoren, når spjeldet stenges fort kan det nok forekomme at blandingsforholdet blir veldig fett, med det resultat at co og hc blir meget høy, og for mye uforbrent bensin skader katten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.