#1 Skrevet September 25, 2008 Har en tankmåler som tuller med meg, og fikk beskjed om å at en giver til tankmålern sikkert måtte skiftes... Men problemet er, jeg når ikke til tankmåleren(tror jeg) Åpnet dette lokket som man finner under bagasjeromstrekket, da ser man måleren(er det flere kanskje?) Men den ligger klemt helt oppunder karroseriet, ergo umulig å få ut.. Har hørt noe om venstre baksete? Evt må man senke tanken ned for å komme til? Er forøvrig en A4 b6 sendan og quattro som nevnt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 25, 2008 hmm.. Du åpner lokket ja 3 skruer, under lokket sitter koblingsstikket til tankmåleren og inn/ut for bensin. Ser du dette? Demonter dette. Så demonterer du den sorte ringen. Bruk f.eks et gedigent flatjærn eller lignende å en hammer for å løsne ringen. Kurant sak. Etter å ha fått av ringen tar du opp toppen og kobler denne av slik at du får hånda nedi tanken. Måleren sitter bare i en liten klips ved sida av pumpa. Bare å ta tak i så kommer denne. Grei sak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 26, 2008 (endret) hmm, nei dette var sannelig ikke lett! Jeg får koblet fra alt av slanger, og finner den hvite proppen osv.. Men mener du at jeg skal kile flatjernet mellom ringen og tanken, den svarte ringen som ligger som ei pakning under proppen, eller mellom propp og den svarte rignen.. Prøvde litt, men syns ting satt farlig godt fast inni der, er redd for å ødelegge noe.. Evt, må denne ringen byttes ved skifte? Ringte forøvrig verkstedet, De mente at man måtte ned med tanken for å få dette til:confused: 1500kr for jobben, så kommer deler i tillegg... Da kan det vel være like greit å skifte hele opplegget med givere osv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 26, 2008 Ja der ser man, var visst på HELT feil plass. Var disse lokkene under setet man skulle åpne, ikke det bak i bagasjerommet:P Å skifte den der giveren var grei skuring det, men til neste person som skal gjøre det, IKKE, og jeg sier IKKE ha full tank!!!!hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 26, 2008 du fikk det til ja, UTEN å ta ned tanken:P Har skiftet en del pumper med full tank. Ingenting er som en hånd nedi en kald tank full av bensin + at du skal se noe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 27, 2008 jada gikk smertefritt når man først fant frem.. Blei litt stressa når jeg åpnet lokket, og beninen begynnte å renne ut... Men Det blei sannelig korvarig lykke... Staret bilen, og til min store glede funket måleren, JESS... Stopper bilen for dagen, og kommer ut i morrest, og hva ser jeg da? Joda, måleren er like på villspor som før.. Ligge et godt stykke over full tank, og rører seg nesten ikke: klø : Så, hva som skjer videre nå er jeg usikker på.. Hva vil være et fornuftig nestesteg å ta? hvor kan denne feilen ligge? Den fungerte jo fint etter skifte, så instumentene skal jo være ok.. Kan det være dårlig kontakt med følere elns? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 27, 2008 hvordan så den gamle føleren ut? Var den slitt i sleidesporene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 28, 2008 Hmm, sjekket litt på føleren nå, og tja hva skal man si.. Ingen av de "hakkene" nedover er utslitt og man kjenner hver og en av de. Den er litt svartfarget på den ene enden av føleren Nei vanskelig å si, men den så ikke utslitt ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 29, 2008 I dag la jeg merke til noe merkelig ved bensinmåleren, som ikke var der FØR jeg skiftet.. Når jeg stopper bilen, ligger tankmåleren på 3/4 tank. Ifølge "km-tomtank måleren" har jeg 300km igjen, noe som er tilnærmet halv tank.. Hvis noen har noen innspill å komme med, så fyr løs:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...