#1 Skrevet September 25, 2008 (endret) Var på vei hjem i kveld, ble selvfølgelig stoppa i teknisk kontroll... Det va folk både fra politiet og biltilsynet. De var helt vill i det de stoppa meg og begynte med en gang å undersøke bilen. Det resulterte i mangellapp på: - Xenon i nærlys - Ikke godkjennt senkesett - Må fjerne solfilm på siderutene foran - og ikke godkjennt felger/dekk. Skal fjerne solfilm, og xenon Har godkjenningspapirer på senkesett, så det er vel ok. Trenger hjelp å få godkjenningspapirer på felgene, det er 8,5x19" A8 felger med 225/35-19... Dette er vel godkjennt på 2001mod. Golf 4 1,9TDI 3-dørs 4-motion? Har noen godkjenningspapirer på felgene? Takker for alle svar. Håper på raskt svar, må vise bilen på biltilsyn om kort tid... Mvh Håvard Kaspersen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 25, 2008 sette på stålfelg når du viser bilen? Tar 5 min og bytte dekk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 25, 2008 får jeg spørre hvor mørk film du hadde foran? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 25, 2008 Tjipt og bli stoppet i teknisk kontroll: rolleyes, må være noen som har pappirer på A8 felger her.. Lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 25, 2008 hmm jeg var på BT med min golf gti for noen uker siden.. di dekkerne hadde vist 1 cm for stor rullediameter:S så jegg fikk di ikke gokjent.. mn sette på vinterdekk elns;P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 25, 2008 Legg ut innpress på A8-hjula dine, samt original dimensjon på Golf 4, så er det mulig å fortelle deg om det er innafor reglene hvor du slipper papirer eller ikke. Resten er vel greit, det burde ikke komme som noe overraskelse at man sliter i en kontroll dersom man velger å gå for ting som ikke er helt etter boka (dessverre). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 25, 2008 For å komme gjennom den tekniske biten må du nok fikse: TÜV på senkefjærer Dokumentert firehjulskontroll Fjerne xenon Ha dokumentert lysjustering Fjerne solfilm foran Angående felg og dekk trenger du ikke nødvendigvis TÜV på dem. Du må være innenfor kravene som tilsier at du kan maksimalt endre innpresset på felgen med 7.5 mm på hver side og ikke ha større enn 5% rulleomkrets i forhold til de originale hjulene som står stemplet inn i vognkortet fra før. Rullebanen på dekket må heller ikke gå utenfor skjermene. TÜV på senkesett kan i enkelte tilfeller gi restriksjoner på hvilke dimensjoner du kan bruke på felg/dekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 25, 2008 Rullebanen på dekket må heller ikke gå utenfor skjermene Det er vel felgkanten som er nevnt i de nye reglene som kom i sommer ca.? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 25, 2008 Det er vel felgkanten som er nevnt i de nye reglene som kom i sommer ca.? Da sliter jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 25, 2008 Bare for å spørre Håvard, måtte du opp med panseret? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 25, 2008 fikk tilsvarende svar fra bt ifjord, holdt ikke med rullebane innenfor skjermkant, det måtte være hele felg kanten også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 25, 2008 Bare for å spørre Håvard, måtte du opp med panseret? Ja, måtte det. De skulle se etter ballastene til xenonlysene... Legg ut innpress på A8-hjula dine, samt original dimensjon på Golf 4, så er det mulig å fortelle deg om det er innafor reglene hvor du slipper papirer eller ikke. Orginal dimensjon er vel 195/65-15, inpress på A8 felgene er ET 35. Får jeg spørre hvor mørk film du hadde foran? Har den lyseste proffmonterte filmen rundt hele bilen. Sette på stålfelg når du viser bilen? Tar 5 min og bytte dekk Tenkte jeg skulle prøve å få godkjennt 19" felgene. Greit å ha for senere kontroller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 26, 2008 Dekk kalkulator.... http://www.bstuning.no/FAQ/faq_dekk_kalkulator.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 26, 2008 (endret) Jeg godkjente min ex golf 4 gti med akkuratt slike felger med 235 dim dekk. Trengte ikke dokumentasjon en gang - de er jo innenfor alle regler. Edit : når jeg ser nå ser det ut til at du har lavere innpress ? Jeg hadde et35. Slik så den ut : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 26, 2008 faan nå sjønner jeg ingen ting.. org dimmen på golfen min va 205/55-15.. hvorfor i H...... er det en slik dritt dim dah?? jeg var ens æren for å gokjenne felgene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 26, 2008 faan nå sjønner jeg ingen ting.. org dimmen på golfen min va 205/55-15.. hvorfor i H...... er det en slik dritt dim dah?? jeg var ens æren for å gokjenne felgene Org dim på Golf IV er 195/65-15 og 205/55-16. 225/45-17, 225/40-18, 235/35-19 er alternative dekkdimensjoner 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 26, 2008 Du må komme deg til et verksted først som kan ta en for-kontroll på at senkesettet faktisk stemmer overens med Tüv-papirene dine. Du får med et dokument fra kontrollen som du tar med videre... -Om det ikke er tatt 4-hjulskontroll etter senk må du gjøre dette. -Ta med de papirene også seff.. Så drar du til Biltilsynet, og der blir de å sjekke på nytt serienummer på senk, samt måle høyde fra nav til skjermkant på alle 4 -minimum bakkeklaring skal vel være 11 cm, om jeg husker rett. -Så er det den berømte bjelken du må kunne kjøre over... Ikke for å være kjip med deg, tenkte bare tipse deg så du får alt gjort tidsnok. Er et j/&%$la styr. Felgene er nok mye enklere å få godkjent. Lykke til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 26, 2008 Om noen hos Trafikkstasjonen krever "forkontroll" fra verksted på at senkesettet stemmer med papirene tror jeg det er ganske langt utenfor hva de strengt tatt kan kreve. 4-hjulskontroll er derimot et ufravikelig krav. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet September 26, 2008 faan nå sjønner jeg ingen ting.. org dimmen på golfen min va 205/55-15.. hvorfor i H...... er det en slik dritt dim dah?? jeg var ens æren for å gokjenne felgene 8,5/19 Et 35 får du godkjent uten TUV , men jeg måtte ta av en felg å vise han innpress bare.. å med TUV papir så får du godkjent med ET 30 å! det sa jeg til deg, å 225/35/19 er godkjent på disse felgene! så skjønner ikke hvorfor de ikke godtar det.. samme gjelder deg, å som folk sier over, senkesett får du godkjent, bare å ta 4hjulskontrol å papirer på lysjustering.. Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt framruter på ett huggeri om du har fått ett firma til å tone rutene dine, så er det bare å bytte igjenn etterpå... Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...