Giroverføring Golf 1 1,1L

Anbefalte innlegg

Giroverføring Golf 1 1,1L

Siden det ser ut til at jeg ikke finner skruplass i vinter, blir det ikke GTI-konvertering, så da vurderer jeg å få i orden giroverføringa til 4-trins kassa til 1,1liter´n.

 

Problemet med den er at der ikke er reverssperre, det er ikke plassperra som er slitt, for om jeg holder hardt i stanga og vrir den litt mot høyre, kommer stanga litt opp om reverssperra funker. Men dette lar jeg ikke gjøre med kun en hånd og i alle fall ikke når en kjører.

 

Så da er mitt spørsmål, men som vet hva som gjør at girspaken har "fallt ned"? snakk om 3-4mm, og får ikke løfta den opp uten å vri litt på den.

Og hvor får jeg eventuelt kjøpt deffekt del?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan vere ei fjør der som har blitt slakk, eller at basen til den nedere kula/leddet har blitt slitt.

Ser at det finnes et rep sett til det siste "repair kit for gearshift lever 191798116A" så jeg tror nok at det er problemet ditt.

 

Har tatt info og delenummer i fra http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/GO/1983/7/55/114843/

Så ikke ta delenummeret for gitt uten å skjekke først.

 

Ps. du må registrere deg for å få all info, så det er ikke sikkert du kommer frem til siden jeg har linket til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heller mot Heines forklaring. Har du prøvd å dytte girspaken ned? Synker den ikke lenger ned enn de nevnte mm? De gangene innfestinga til kula/fjæra har røket på bilen min har nemlig girspaken ramla så langt ned som den kan - dvs. at bunnen på spaken og overføringa forover subber i asfalten.

 

Man kan montere et overhalingskit for å løse problemet permanent/over lengre tid. Selv pleier jeg å ta en tur til nærmeste høgger og demontere hele spaken fra en egnet donor. Ulempen for ditt vedkommende er at du har Polo-girkasse, så da må du finne deg en slik bil (og dermed er det kanskje enklere å handle seg et overhalingssett allikevel).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heller mot Heines forklaring. Har du prøvd å dytte girspaken ned? Synker den ikke lenger ned enn de nevnte mm? De gangene innfestinga til kula/fjæra har røket på bilen min har nemlig girspaken ramla så langt ned som den kan - dvs. at bunnen på spaken og overføringa forover subber i asfalten.

 

Man kan montere et overhalingskit for å løse problemet permanent/over lengre tid. Selv pleier jeg å ta en tur til nærmeste høgger og demontere hele spaken fra en egnet donor. Ulempen for ditt vedkommende er at du har Polo-girkasse, så da må du finne deg en slik bil (og dermed er det kanskje enklere å handle seg et overhalingssett allikevel).

 

Ja, girspaken funker slik den skal, kan dytte den ned slik en skal gjøre for å få den i reverse, men ikke mer, og er bare snakk om noen få mm ja.. men ja, hvor kjøper jeg overhalingskitet da? Møller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg sjekka litt nærmere, og virker bare som sjenerell slark som gjør dette, hvor får jeg tak i dette overhalingskitet? Og noen som vet ca pris?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så vidt jeg veit har Møller og Volkswarenhaus dette (fant ikke noe på hjemmesida til Mekonomen). Bare pass på å få til bil med "liten" motor, ettersom i alle fall alt fra spaken og forover på disse bilene for meg har mer til felles med G2 enn Einser slik jeg er vant med det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så vidt jeg veit har Møller og Volkswarenhaus dette (fant ikke noe på hjemmesida til Mekonomen). Bare pass på å få til bil med "liten" motor, ettersom i alle fall alt fra spaken og forover på disse bilene for meg har mer til felles med G2 enn Einser slik jeg er vant med det.

 

Takker for svar:) Rekker jo aldri Møller jeg... noen dager Møller Skøyen er oppe lenger? :P

Hvor mye må man gjøre for å overhale giroverføringen da? Plukke ned alt fra spaken til kassa?

 

EDIT: fant jo fort ut at møller var opent til 7 på torsdag:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar:) Rekker jo aldri Møller jeg... noen dager Møller Skøyen er oppe lenger? :P

Hvor mye må man gjøre for å overhale giroverføringen da? Plukke ned alt fra spaken til kassa?

 

Jeg har aldri montert et komplett slikt sett, ettersom jeg heller henter meg en ny spak (med hylsa i bunnen) på høggern og bytter ut plastleddene i endene på giroverføringene med uniballs fra Clas Ohlson. Men utfra det jeg har sett at følger med i sett som andre har kjøpt så er det alt (eller det meste nytt) i bunnen av girspaken, så denne må ut. Videre er alle overføringer med plastledd i enden også med i settet. Disse overføringene har vakker, kromatisert overflate, så motorrommet blir seende skikkelig atraktieft ut;).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.