Beste produkt til å fjerne "swirls" med DA maskin?

Anbefalte innlegg

Har prøvd litt nå med en porter cable oscillernde maskin og Wolfgang swirl remover sammen med en orange "hard" pad.

 

jeg er ikke noe ekspert i det hele tatt på dette her, men jeg synes det er nesten umulig å blir kvitt alle ripene!? Og da tenker jeg på bruksriper som kommer etter vasking og sånt. Ikke noe alvorlige riper som går langt ned i klarlakken.

 

Finnes det et produkt som fungerer bedre eller må man rett og slett ha en rein roterende maskin?

 

Jeg har tenkt litt på å prøve Scholl S17 eller S40, husker ikke hvem av de som var til å ta bort riper, eller en Menzerna av noe slag.

 

Er det noen som har noe tips å komme med? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Scholl S17 KAN fjerne det meste, med en relativt grov pad, men S40 tar nesten ingenting, da den er en finishing polish.

Jeg har Scholl S10 også, men har ikke prøvd den enda, skal være bra.

Grovhet går fra 0 og oppover, jo høyere tall, jo mindre cutting.

 

Menzerna SIP er bra, etterfulgt av Menzerna PO106FF ;)

Vil du gå enda grovere, går du på med Menzerna Power Gloss før disse.

Hvilke pads som brukes er enkelt beskrevet hos Scandic Shine :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk tips om å prøve med S17, så gå over med S30 etterpå, så det har jeg bestilt..Har trua på det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S17-->SIP

S30-->PO106FF

 

Sånn cirka. Jeg har i hvert fall meget gode erfaringer med Scholl :)

Men også med Menzerna ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har prøvd menzerna og det fungere utmerket.

Brukte roterende sonus sin gule pad sammen med SIP for å fjerne og Hvit pad og 106ff for avslutning.

Ble kjempe bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan anbefale å gå over med S17 først og S30 til slutt ja :) Bruk scholl wool eller blå pad på S17 og orange pad på S30. Lekkert;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker så meget for anbefalinger. Tror jeg slenger inn en bestilling på scandicshine så får jeg tatt RS2'n skikkelig før vinteren. Har veldig lyst til å få bort ALT av slitasjeriper. Så da får vi se hva jeg får til med noen nye produkter.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker så meget for anbefalinger. Tror jeg slenger inn en bestilling på scandicshine så får jeg tatt RS2'n skikkelig før vinteren. Har veldig lyst til å få bort ALT av slitasjeriper. Så da får vi se hva jeg får til med noen nye produkter.. :)

 

Har du bestilt? Jeg har en MASSE 106FF og SIP fra Menzerna...du kan låne så mye du vil!!

 

Ellers vil jeg anbefale Menzerna Power Gloss med orange/gul pad først....ellers kommer du ingen steder med din osci maskin. Taler av erfaring dog med cyclo kopi (disse to burde ligge ganske tett opp mot hverandre i ytelse). Kanskje litt SIP og avslutt med hvit pad og Menzerna PO106FF...

 

Shinings kveld på Statoil snart :P ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.