Hydraulikklekasje på RS2. (servopumpa, går det an å fikse?)

Anbefalte innlegg

RS2'n lekker litt hydraulikkolje. Ser tørr og fin ut alle steder bortsett fra under bunnpanna. Ser det er den grønne olja som drypper der. Ser det er et eget "kammer" eller hva jeg skal kalle det på siden av bunnpanna, har dette noe sammenheng med hydraulikkolja? Vaska reint under hele motor i dag med høyttrykk så ser vel hvor det lekker fra etterhvert men.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk i underkant av servo pumpa .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk om det lekker fra mansjetten på styresnekka, koblingene inn til servooljebeholderen, evt. pumpa. Hvis det er brukt gal olje kan det medføre lekkasje, men hvis det drypper grønn olje høres det ut som at det er riktig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg noen steder og sjekke. Tror koblingene fra beholderen er tette, men skal uansett gå over alt som er i løpet av vinteren så alt er på stell.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vaska reint under bilen for en mnd siden og nå er det noen dråper grønn olje der igjen. Kommer fra framsiden av motor så regner med at pumpa lekker da.

Er det noe pakninger å få tak i eller et slags rep set?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk sett under pumpa med et speil i stad. Lekker ikke fra koblingene etter det jeg så, men var dråpe under selve pumpa. Noen tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer ikke fra den berømte x-skruen oppe på pumpa, og renner ned på undersiden ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer ikke fra den berømte x-skruen oppe på pumpa, og renner ned på undersiden ?

Den blanke? Tørr oppå, så tviler på det egentlig... Får man noe pakninger til pumpa eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har noe tips her? Er det noe pakninger å få til det?

Begynner å haste litt da jeg skal bestille deler til en liten overhaling snart nå. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

pell greia løs å start bilen da vettu...se om det pipler ut noe,eller noe sted...hør på møller om de har repsett eller hvor mye pumpene er nye...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

pell greia løs å start bilen da vettu...se om det pipler ut noe,eller noe sted...hør på møller om de har repsett eller hvor mye pumpene er nye...

Tror jeg har funnet repsett til det nå. Gidder ikke pelle ut bare for å se da jeg heller tar alt i en omgang.

Den er nok ikke akkurat gratis på møller, koster 2600 + frakt fra autohaus.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.