Anbefalte innlegg

Driver og skaffer meg en orginal s4 front fra møller nå og lurte litt på hva et fangerjern er? hehe

Får skaffet den gjennom en bekjent som jobber der og da han ringte til delelageret sa karen der at jeg måtte ha noe støtdemping av noe slag som ikke var likt på a4en.

Er det dette som er fangerjern?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fangerjern er vanligvis den delen av som er boltet til rammen og som selve støtfangeren (den ytre delen) er festet til.

Den delen som boltes til rammen er av stål og derav navnet "fangerstål".

Hvilken del de tenker på når det er snakk om støtdemping er jeg i tvil om.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det som tar i mot støtet :) plastikken er jo bare for syns skyld. men bak der har man som regel "jern" som tar i mot småstøt og gjør at bilen "krymper" riktig ved en kollisjon

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det som tar i mot støtet :) plastikken er jo bare for syns skyld. men bak der har man som regel "jern" som tar i mot småstøt og gjør at bilen "krymper" riktig ved en kollisjon

Så det er fangerjernet med andre ord? ikke noe drit han på delelageret "mente" jeg måtte ha?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fangergjern kan både være stålbjelken som går på langs over fanger på baksiden som tidligere sagt, eller de 2 jernstengene (holderene) til fangeren som står skrudd i rammevangene på bilen, og som igjen fangeren står skudd fast i, med 2 lange umbrakoskruer inn under ved luftinntak/tåkelyktdeksler i fanger !!!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.