#1 Skrevet September 26, 2008 Hei. Noen som har prøvd biltema sine bremseskiver? Sportbremseskiver for Volkswagen Passat 1,9tdi Overflatefinish av dacromat som gjør bremseskiven mindre utsatt for rust. Utstyrt med slisser og borede hull. Bremseskiven kjøles ved kraftig bremsing fordi kald luft føres inn mellom bremsebelegg og bremseskive. Slisser som drenerer bremseskiven ved vått føre. Borede hull som fjerner friksjonsgassen som dannes mellom bremsebelegg og bremseskive. Bremseskivene balanseres og røntgenkontrolleres etter produksjon. Med rotasjonsretning for hhv. høyre- og venstremontering. Slisser og hullmønster skal peke bakover på bilen. Forpakning med 2 stk. bremseskiver (høyre + venstre). OBS! Bremsebelegg medfølger IKKE. Bilmerke VOLKSWAGEN Modell Passat 1,9tdi Årsmodell 94-96 Plassering foran Art nr 64-837 Pris 999,00 kr 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 26, 2008 Jeg tror dem er bra, men det kan jo du finne ut av, kjøp og test dem ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 26, 2008 Skiver fra Biltema har scoret bra i en test jeg hørte om. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 26, 2008 Takker for kjappe svar folkens, men har vært litt rask i avtrekkeren. Det er jo skiver til 94-96mod. Og jeg har 04 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 26, 2008 kikker på disse også http://www.cquence.net/passat-19902004-ultimate-cross-brake-rotors-p-386.html?osCsid=51f3ed8a6073cce95ceafd849bec7c8b 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 26, 2008 tema skiver funker fett. bare ikke handle klossene dems 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 26, 2008 så de hadde bare skiver bak ikke forran 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 27, 2008 tema skiver funker fett. bare ikke handle klossene dems Det har jeg også erfart, skivene er helt ok, men klossene er dårlige. Dette gjelder da vanlige skiver (på en opel astra) og ikke slissa skiver. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 27, 2008 Jeg var å reparerte en cnc-maskin i Sverige for noen år siden og de lagde skiver til Brembo og Biltema. Dvs akkurat like skiver men i forskjellig emballasje..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 27, 2008 Polo-Frode har bare gode er faringer med Temas sportbremseskiver (men så mye den bilen har vært i bruk i det siste så stilles de ikke akkurat på noen hard prøve;). Har kjørt med Tema-skiver til GTI på vinter-Einseren i 2,5 år nå og det er påfallende at jeg har måttet slipe ned slitekantene to ganger i løpet av denne tida. Denne bilen har ikke blitt brukt til stort annet enn å subbe til og fra jobben. Men greit nok på en "nitrist" hverdagsbil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 27, 2008 En kompis av meg kjøpte tema skiver og klosser (normal, ikke sport) på sin 91mod A80. Jeg kjøpte Turbogroove skiver og greenstuff klosser fra EBC på min 94mod A80. Hans fungerte helt knall i flere år, jeg fikk gang på gang kast i mine og jeg syns på ingen måte bremsene ble bedre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 27, 2008 Polo-Frode har bare gode er faringer med Temas sportbremseskiver (men så mye den bilen har vært i bruk i det siste så stilles de ikke akkurat på noen hard prøve;). Har kjørt med Tema-skiver til GTI på vinter-Einseren i 2,5 år nå og det er påfallende at jeg har måttet slipe ned slitekantene to ganger i løpet av denne tida. Denne bilen har ikke blitt brukt til stort annet enn å subbe til og fra jobben. Men greit nok på en "nitrist" hverdagsbil. Jeg hadde også ett sett av de sportbremseskivene fra forrige gang tema hadde disse (ca 5 år siden og da kostet de halvparten).Disse fungerte helt fint de 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 27, 2008 Takker for kjappe svar folkens, men har vært litt rask i avtrekkeren. Det er jo skiver til 94-96mod. Og jeg har 04 de har jo fra (97->) så hvis dine skiver er like som på en 3b så er det vel ikke noe problem.. ser det var til 1.9tdi også.. mener at bremseskivene skal være like på 3b og 3bg.. correct me if i`m wrong... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 27, 2008 Jeg hadde også ett sett av de sportbremseskivene fra forrige gang tema hadde disse (ca 5 år siden og da kostet de halvparten).Disse fungerte helt fint de Ligna fælt på de som sitter på gtien min? Hehe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 28, 2008 biltema selger jo brembo skiver også =) til enkelte biltyper, hvis ikke jeg husker feil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 29, 2008 Ligna fælt på de som sitter på gtien min? Hehe.. det stemmer det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 29, 2008 Da jeg jobbet hos biltema, var det fint lite med reklamasjon på skivene. Som sagt over, var heller klossene folk kom inn med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 29, 2008 det stemmer det Da har jeg biltema skiver og kan si at de funker veldig bra de! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet September 29, 2008 Fikk inn en bil på jobben som hadde montert biltema bremseskiver. Dette skjedde på første tur. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet September 29, 2008 skrekk å gru 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet September 30, 2008 Fikk inn en bil på jobben som hadde montert biltema bremseskiver. Dette skjedde på første tur. Første tur? det ser jo ikke akkurat ut som om de skivene har hatt EN tur, er jo tydelige slitemerker på de og er ikke blanke på navet engang. Men de skal vel ikke løsne sånn uansett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet September 30, 2008 Ser ikke ut som første tur nei, men sånn skal vel ikke skje under normale forhold med nye skiver uansett! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet September 30, 2008 Montert på en søndag,gikk til helvete på mandag morgen under kjøring på ringveien. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet September 30, 2008 Jeg har bare gode erfaringer med skiver fra Biltema men styrer langt unna bremseklossene! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...