Demontering av toppdeksel Adu

Anbefalte innlegg

Skal av med toppdekselet mitt i morgen for å shine opp litt etc. og lurte på om det er noe eg burde være obs på eller om det er bare å gå løs? Vil unngå overaskelser, så tenkte eg ville høre med noen som har gjort dette før:)

Takker for svar..

Mvh.

R. Strand

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal av med toppdekselet mitt i morgen for å shine opp litt etc. og lurte på om det er noe eg burde være obs på eller om det er bare å gå løs? Vil unngå overaskelser, så tenkte eg ville høre med noen som har gjort dette før:)

Takker for svar..

Mvh.

R. Strand

Gasspjeldet må vell av. og coilene sitter på fjørbelastning, derfor vill det "tvinge" seg litt opp når man skrur av toppen av coilrekken..Bare hold nede dette dekselet når du løser det.

Ellers er det vell tutålkjør.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prater vi om det samme nå:P

Meiner ikkje berre det dekselet ned til tennpluggene:p men det som tennpluggene sitter gjenget i..:) ned til toppen:) da vil vel kammer og ventil løftere etc. åpenbare seg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe hokus-pokus den jobben der :)

Gasspjeldet må ikke av, men du må "ofre" en umbraconøkkel, slik at du kommer til bolten under huset. Regner med du skal bytte pakningene? Hvis ikke så bør du kanskje vurdere det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du må av med coilrekka først. sitter 2 skruer under der som må demonteres.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pakningene skal seff byttes:)

takker for all info, og bjynner jobben for et strøknere motorrom;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.