#1 Skrevet September 27, 2008 Noen som veit dimensjon på bremseskivene på a8, hhv. s8? Hvordan passer dette på coupè quattro typ 89? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 27, 2008 A8 er levert med 314x30 mens S8 har 322 el 323x30 mener eg. Disse har boltsirkel 5x112 så du må ha S2 spindler for at de skal passe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 27, 2008 Takk!! Tenkte på og få på nye spindler med riktig boltsirkel, kanskje tilpasse så jeg får både 4x108 og 5x112 på bilen:) Passer det rett på da, eller må det lages noen braketter til calipper etc.? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 28, 2008 Om du har S2 spindler så passer A8/S8 skiver rett på, kan også bruke fra S6 2,2, disse er 314x30. Når det gjelder calippere så må du nok ha spesial braketter,men disse selges ganske mange plasser og er ok å få tak i. Går da ut ifra at du skal bruke Porsche/Brembo calippere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 28, 2008 Regner med det blir skiver til s8, calippere har jeg ikke tenkt så mye på enda. Må prøve og få tak i noe som passer til s8-skiver, evt. dreie dem ned noen få mm. for og tilpasse:) Vil ha skiver på 318-330mm. Noen forslag på calippere?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 28, 2008 (endret) Visst du har s2 spindler så skal 322x30mm S8 skiver + rs2 kalipperholdere + 996 non turbo kalippere være så og si bolt-on. Tror du må slipe litt inni kalipperen for å få den til å passe. Søk her på forumet. Er mangen tråder angående denne type oppgradering. Her er en link by the way: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1315513 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 28, 2008 Se der ja:) tusen takk for all hjelp dere kommer med, VELDIG BRA!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 6, 2009 Løfter denne litt; Jeg skulle montere Rs2 caliperholdere,Brembo calipere fra Porsche 993 og 314x30 skiver fra A8, dette passer IKKE. Skiven har for høyt offset, slik at den tar borti bærekule og caliperfeste... Mulig at S8 skiven har mindre offset? Noen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...