Kw inox største drittet!!

Anbefalte innlegg

Hvorfor starta kw med justerings ringene i PLAST?? Var det for at man skulle kunne justere settet EN gang? Har kw verson 2 på audien og der er ringene i alu. Aldrig noe problem der. Bare smøre dritten med fett en gang i ny og ned. Så nå må hele dempern av for og bytte den faens ringen av PLAST. Ikke nok med at det var et hællvete og motere settet på passaten. Vannpumpe tang.. skjærebrenner.. : bh :: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vipper da lett inn demperene over nedre lenkarm uten å løsne noe annet enn toppen av hjulopphenget? Hvis det var ett h*** å montere så har du løsna for mye. Grunnen til at de har gått over til justeringsmuttre i kompositt materiale er for å unngå galvanisk korrosjon mellom alu og rustfritt stål som var ett problem tidligere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor starta kw med justerings ringene i PLAST?? Var det for at man skulle kunne justere settet EN gang? Har kw verson 2 på audien og der er ringene i alu. Aldrig noe problem der. Bare smøre dritten med fett en gang i ny og ned. Så nå må hele dempern av for og bytte den faens ringen av PLAST. Ikke nok med at det var et hællvete og motere settet på passaten. Vannpumpe tang.. skjærebrenner.. : bh :: bh :

Hadde du skrevet dette motsatt så hadde jeg skjønt deg godt for alu mot stål er en tragisk løsning..... takk gud for plast.

Hatt det på mine siste sett og de har vært enkle å justere i motsetning til alumuttere på div "billig" sett

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Settet på audien er gammelt men fullt mulig og justere det.Smører det med dekk pasta. Noen tjuv triks for og slippe og skru av dempern? Noen som veit om det er noen som fører "sokker" til og dra voer dempern? noe alla denne?

genpic_600_450_no%20shell%20001.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si meg heilt uenig med trådstarter - kompositt e mye bedre en alu muttrer som sitter bom faens fast og må skæres opp i små biter og kakkes av med hammer. ( for så å montere kompositt ) ( been there...... )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes begge deler har sine ulemper jeg.. Rart at de ikke klarer å lage noe bedre...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rustfrie muttere da? Fikk tak i det på A4'n når jeg kjørte med FK rustfritt. Hadde forøvrig ikke noe problemer med alu-muttere på det heller. Smørte med vanlig fett hver gang jeg justerte det, satt aldri fast men de gikk litt i "oppløsning" i de hakkene man justerer på derfor kjøpte jeg nye som kom i rustfritt.

Men på KW2 settet jeg har nå satt det bom fast med en gang. Satt igjen plastikkrester i gjengene etter jeg hadde kappa den i 2 med vinkelsliper. Måtte pirke/banke ut med liten skrutrekker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uansett om mutterene er av plast eller alu. Gjengene må være HELT rene uansett, og det er derfor stort sett alle disse muttere går til hel....

Men reint alu på rustfritt ikke en god løsning, da man får "ione-vandring" som kort og greit betyr at materialene korroderer sammen. Derfor er kompositt/plast mutterene å foretrekke i det lange løp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.