Anbefalte innlegg

Så for et par uker siden at det lå en del "olje" under bilen. Tok derfor med bilen bort til nærmeste AUDI forhandler. Så da at det var masse olje i kjælevæske-beholderen (derfor "olja" på bakken under bilen. olje+kjølevæske="olje")

Mekanikeren mente det enten var oljekjøleren eller topp-pakninga.

Tok bilen på et annet verksted, og de hadde samme teori. Etter noen tester, byttet de oljekjøleren og renset systemet for olje.

Fikk så bilen tilbake, og både olje- og kjølevæske-nivået var stabilt. Likevel kommer det en god del grå eksos når jeg gir gass. Virker som det kommer både ved varm og kald motor.. Er såpass at jeg kan se eksosen ut av sidevinduene når jeg stopper:)

 

Noen som vet hva som er galt? Eller er dette helt vanlig? Har ikke hatt det på noen andre biler..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke det et typisk tegn for gåen/sliten topp-pakning da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes også det høres ut som toppakningen din ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør nok kanskje sjekke toppakningen din ja ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De sjekka det på verkstedet. Tok kompresjonstest og litt sånn.. De var rimelig sikre på at det ikke var topp-pakninga.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ikke lett dette Geir!

Mitt forslag er at du bruker bilen som vanlig, men følger nøye med på olje og kjølevannet.

Ta gjerne en motorvask og kjør noen dager for å se om det er noe lekkasjer noe sted.

 

Grå/hvit eksos indikerer forbrent kjølevann, og olje i kjølevannet er ikke bra.

 

Begynner desverre å gå tom for forslag...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er sikker på at det ikke bare er fordi det begynner å bli kaldt ute? Eksosen blir jo hvit når lufta ute er kald også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Roger Kristiansen

Du er sikker på at det ikke bare er fordi det begynner å bli kaldt ute? Eksosen blir jo hvit når lufta ute er kald også.

 

Det er sant.

 

Men fortsatt, hvis det er funnet kjølevæske blandet med olje så kan det bare være to små lekkasjer som samles opp på omtrent samme sted?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

synes fargen på eksosen blir mer og mer normal for hver dag nå.. men får uansett ta en motorvask og få vekk alt oljesølet som ligger igjen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.