#1 Skrevet September 28, 2008 Har en audi a3 TQ som ikkek obler inn quattro'en. Har prøvd å slått av ESP'n men det er fortsatt kun framdekkene som spinner, bakdekkene er bare med. Noen som vet noe som kan være galt? Det er ingen ting som tyder på at det er noe galt...ikke noe feil lamper eller noe sånt. Men har ikke fått lest ut feilkoder. Problemet kom etter at bilen var på service, da byttet de motorolje og haldex olje+filter. Er det noen form for giver som kan være defekt på dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 28, 2008 Jeg prøvekjørte en A3 1,8tq en gang. Og syntes det virket som en fwd på isen da jeg testet. Tok den på naftest, og da fant de ut at det var en styringsboks som hadde gått istykker. Endte med att jeg ikke kjøpte bilen, da denne boksen kostet over 20k mener jeg og huske 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 28, 2008 Haldexen din har tatt kvelden. Spørsmålet er om du slipper unna med å skifte kun kontroller eller hele diffen. 20K+ koster det fort uansett, hele bakdiffen ligger vel på 35K. Du er ikke førstemann for å si det sånn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 28, 2008 35K : bh : Dette hadde jeg så aldeles ikke forestilt meg engang.... Da blir det nudler å vann i MANGE mnd framover hvis dette er tilfellet. Dette må være minuset meg å ha quattro, det koster FLESK hvis det ryker Tvilsomt at samboeren min blir glad nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 28, 2008 Så, så. Om problemet oppstod etter bytte av haldex-olje er det vel ikke verre enn å dra tilbake til møller for å stille en diagnose? Og en sånn kontrollerboks må da gå an å få tak i brukt.. Ser bare ikke for meg at hele haldex-systemet har tatt kvelden over natta etter ett verkstedbesøk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 28, 2008 Glemt å fylle på olje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 28, 2008 Håper virkelig at dette går an å fikse uten store operasjonen! Har nettopp kjøpt meg motorsykkel å...så håper dette lar seg fikse for en ikke så altfor stor sum! Blir å ringe møller imorgen for å høre! Takk for kjappe svar, satser på at den klumpen jeg har i halsen forsvinner imorgen når jeg får høre at det er en feil ifra deres side Skal holde dere opdatert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 28, 2008 har du nettopp hatt den på service og problemet ble etterpå så skal det ikke være noen fare da,,!! hadde nå hatt all rett på sin side hvis det var møller hos oss vet jeg.!! har jo vert tilfeller der mekaniker har klart og tappet haldeks og fylt diff og så,,, kan jo være en nisse som har drevet på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 28, 2008 hvor ofte bør man egentlig bytte olje på haldex`en ? vil ikke ha noen problemer med min.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 28, 2008 Har vært borti å skifte oljepumpe på haldex også, denne kommer det som oftest feilmelding på om den er defekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 28, 2008 olje hver 30, filter hver 60. bare sånn liten tilleggsinfo, A3 er ikke quattro:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 28, 2008 Faen a... åsså jeg som skal ha service på haldexen imorra... Ble litt skremt her.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 28, 2008 Faen a... åsså jeg som skal ha service på haldexen imorra... Ble litt skremt her.... skal da ikke være noe skummelt det, Vis verkstedet ødelegger noe/gjør noe feil så må jo dem rette det opp igjenn Men mest sannsynelig går dette knirkefritt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 28, 2008 skal da ikke være noe skummelt det, Vis verkstedet ødelegger noe/gjør noe feil så må jo dem rette det opp igjenn Men mest sannsynelig går dette knirkefritt:) Låner tråden litt: Hmm... får jeg virkelig testa om haldexen funker etterpå da? Blir det å dra til litt på grusunderlag ellerno og høre om den slår inn? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 28, 2008 Er du dobbelt så dritheldig, så er det sikringen som er gåen. Er denne gåen, så har du FWD. Ta diagnose, og lever bilen inn att til Møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 28, 2008 Låner tråden litt: Hmm... får jeg virkelig testa om haldexen funker etterpå da? Blir det å dra til litt på grusunderlag ellerno og høre om den slår inn? ja for eksempel, eller på vått føre i rundkjøringer så vil jo så å si alle biler med over 100 hk og fremhjulstrekk klare å spinne, vis den ikke gjør det så har du fortsatt 4motion 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 29, 2008 Kom på en ting til siden jeg postet her i går. Man kan også sjekke stikket som sitter bak på haldex`n. Jeg har sett en som hadde fått fukt inn der og alle pinnene til stikket hadde irret opp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 29, 2008 Var på møller idag å bestilte time! han som som satte opp timen mente at dette var et ytterst sjeldent problem på A3, men på 2.5 tdi, var det en annen sak! Skal få bilen på løftebukk her til helgen, å sjekke over om noen som henger å slenger bak på haldexen. Får virkelig håpe for lommeboka sin del at dette er en sikring eller en stygg feil ifra møller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet September 29, 2008 Er jo helt utrolig at noen presterer å si det, all den tid det ikke finnes en eneste bil med 2.5TDI og Haldex. Alle bilene med 2.5TDI har torsen-quattro som er permanent og som rett og slett aldri i verden kan slutte å virke på den måten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet September 29, 2008 Personlig har jeg absolutt ingen erfaring med 2.5tdi. Det var han bak disken som sa det. Mente ikke å tråkke noen på føttene med det utsagnet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet September 29, 2008 Han bak disken mente sikkert VW T5 2,5TDI 4motion 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet September 29, 2008 Er jo helt utrolig at noen presterer å si det, all den tid det ikke finnes en eneste bil med 2.5TDI og Haldex. Alle bilene med 2.5TDI har torsen-quattro som er permanent og som rett og slett aldri i verden kan slutte å virke på den måten. Trodde de som jobba der måtte skoleres iallefall til et vettugt kunskapsnivå innenfor egne modeller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet September 29, 2008 Trodde de som jobba der måtte skoleres iallefall til et vettugt kunskapsnivå innenfor egne modeller? Som sakt over her så finnes det faktisk 2.5tdi og haldex.. Transporter T5 for eksempel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet September 29, 2008 Er jo helt utrolig at noen presterer å si det, all den tid det ikke finnes en eneste bil med 2.5TDI og Haldex. Alle bilene med 2.5TDI har torsen-quattro som er permanent og som rett og slett aldri i verden kan slutte å virke på den måten. Transporter T5 kommer med 2,5tdi og HALDEX, fatters har hatt 2 sånn;) med 130hk og 174hk. bare for å rette deg litt;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet September 29, 2008 Joda, men når det var snakk om Audi.. Nå er de jo også så hekta på at VW og Audi skal være adskilt, er det samme kundemottakere på begge merker hos den aktuelle forhandleren? Trodde det var bare hos de minste.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...