#1 Skrevet September 28, 2008 Heisann! driver nå på å monterer nye stag i forstillinga, og så støtte eg på eit problem, det er samme problemet på kvar side, sjå bilder... sitter noko heilt forjævligt!!hadde eit håp om at eg skulle klare å løyse det med nok makt, men det endte bare med at hode på bolten knakk av noken forslag til korleis eg skal få til dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 28, 2008 Ta en hammer å bank til mange ganger på jernet (ikke treff gjengene) Ha på rust løser. Ta 2 muttere og skru di innpå, ikke lenger enn at du får på en pipe. Dra da mutterene mot hverandre, da har du noe å skru på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 28, 2008 Heisann! driver nå på å monterer nye stag i forstillinga, og så støtte eg på eit problem, det er samme problemet på kvar side, sjå bilder... sitter noko heilt forjævligt!!hadde eit håp om at eg skulle klare å løyse det med nok makt, men det endte bare med at hode på bolten knakk av noken forslag til korleis eg skal få til dette? Bruk en pressluft meisel fra biltema, ta en av meislene og kapp til en meisel så meiselen blir som en bolt. så er det bare å holde seg fast 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 28, 2008 som oftes er det bare én ting som fungerer, nemlig VARME! Varmer du godt nok så skal det ikke mye makt til for å få løs bolten. Bolten er vanlig å bytte ved demontering uansett, så kjøp denne ny, varm godt og slå løs bolten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 28, 2008 som oftes er det bare én ting som fungerer, nemlig VARME! Varmer du godt nok så skal det ikke mye makt til for å få løs bolten. Bolten er vanlig å bytte ved demontering uansett, så kjøp denne ny, varm godt og slå løs bolten Det er ikke BARE en ting som fungerer, Ja varme er best men skummelt oxo, Skal du ha noen varmeeffekt på denne må du ha åpen flamme med acetylen og oksygen, noe de fleste ikke har hjemme i garasjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 28, 2008 Trykkluft meisel funker gull det, bare banke litt på godset rundt først også banke rett på bolten. Prøvde all mulig makt uten å få det til, men gikk på 2 minutter med trykkluft. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 28, 2008 Ta en hammer å bank til mange ganger på jernet (ikke treff gjengene)Ha på rust løser. Ta 2 muttere og skru di innpå, ikke lenger enn at du får på en pipe. Dra da mutterene mot hverandre, da har du noe å skru på. har prøvd dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 28, 2008 eg får prøve med varme i måro tenker eg... har ikkje tilgang på meisel, er for langt å kjøre å kjøpe og 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 28, 2008 eg får prøve med varme i måro tenker eg... har ikkje tilgang på meisel, er for langt å kjøre å kjøpe og en elektrisk borhammer gjør også nytte, eller kansje du får låne noe , hvis du må bruke varme er det jo best å ta med hele delen eller fjørbeinet bort fra bilen, eller kjør en varmluft pistol klin inni en halvtime under nøye overvåking, det skal ryke godt før det er skikkelig varmt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 29, 2008 har varmepistol, får satse på at dem gjør nytten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 29, 2008 har nå holdt på i 3 timer med den eine bolten, og fekk den ut til slutt men den andre der hode var knekt av, har ikkje rikka seg 1 mm :@ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 29, 2008 har nå holdt på i 3 timer med den eine bolten, og fekk den ut til slutt men den andre der hode var knekt av, har ikkje rikka seg 1 mm :@ Alle berearmer som du skal bytte kan du kutte av med vinkelsliper, gjør det du må for å få ut delen og i skrustikka, der kan du borre ut resten hvis du ikke får den i skrustikka. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...