Anbefalte innlegg

Kjøpt meg Biltema polermaskin nå, er helt fersk innen maskinpolering og vil vite litt mer om dette før jeg prøver meg.

http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=748&iItemId=98894

DEnne er det snakk om, sammen med cyclo pads. På maskinen er det hastighetsregulering, 1-6, hvor bør jeg ligge? Skal bruke Scholl S17 og Scholl S30 , samme hastighet på begge to eller? Og skal jeg "presse" maskinen mot lakken eller? Kom gjerne med andre tips også om dere har det..:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må nok bare kjøre den på full fart ja, for å få noe ut av det. Godt med press i begynnelsen, så letter du presset når polishen begynner å bryte seg ned. Kan også gå ned litt på hastighet da!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må nok bare kjøre den på full fart ja, for å få noe ut av det. Godt med press i begynnelsen, så letter du presset når polishen begynner å bryte seg ned. Kan også gå ned litt på hastighet da!

Ok, den er god :) Hva med lister og slikt? Er det noen spesiell teip som anbefales for å dekke til plasser jeg ikke vil være borti?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3M maskeringstape. Blå eller grønn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en eksentersliper jeg tenkte jeg skulle prøve som poleringsmaskin. Den fungerer vel på samme måte som en DA-maskin, så det blir å bruke samme fremgangsmåte som nevnt over?

Hvor skaffer jeg puter den noe slikt, den har 5" plate. Skal vel helst ha puter som er større enn plata også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er scholl large eller sonus puter passende :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mange rpm går den på?

Tenkte jeg skulle prøve fattern sin (snekker), han har en makita eksentersliper..

Men den går jo på svimlende mange rpm. Veit den ikke er roterende, men må vel skape mye varme? Tørke ut produktet for fort?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne dere med litt peiling på dette skrive alt jeg trenger for å få vekk småriper på bilen min ?

Jeg har en roterende maskin, men er redd for å brenne lakken med å bruke den..

Men for å komme til på stolpene må en vell ha det ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere proffer (Ketil Falstad), bruker dere maskinen tett opp i vindusruter og alt, eller bruker dere bare handa når dere polerer på kronglete plasser?:)

Og cyclo-padsa, kan jeg vaske dem? Hva med de gule wax-padsa som brukes for hånd?:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker maskin over vinduer og mellom vinduer også, men taper selvfølgelig plastikk og gummi. I dørehåndtak osv må man til med hånd! De kan du vaske ja, enten i en bøtte med litt zalo og skylle i springen eller i vaskemaskin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er scholl large eller sonus puter passende :)

Hvor får jeg kjøpt dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Polerte nettopp med S17 og S30, brukte biltema DA maskin og orginale cyclo-puter. Kan anbefales på det sterkeste:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Øystein, det der er ikke en DA maskin. Det er en cyclo-kopi. Den fungerer bra, tenkte bare nevne det slik at du ikke får masse tips om DA mens det er en annen maskin du bruker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cyclo er også DA, stemmer det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne dere med litt peiling på dette skrive alt jeg trenger for å få vekk småriper på bilen min ?

Jeg har en roterende maskin, men er redd for å brenne lakken med å bruke den..

Men for å komme til på stolpene må en vell ha det ?

Peiling har jeg ikke, men roterende maskin har jeg. begynnte på veldig lavt turtall. risikoen er vel der, men tror det skal litt til. bruker å spraye den litt med vann av å til:)

Vær forsiktig på plast!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DA står jo for Dual Action, så i den forstand er vel cyclo DA i og med at den har to hoder?

Når du sammenligner en roterende og en DA så betyr dual action at den ocsillerer i tillegg til roterer, i motsetning til roterende som kun roterer, altså "single action", om du skjønner.

DA:

20021101200000_7424_72dpi_500.jpg

Jeg har null erfaring med cyclo, men tror ikke den ocsillerer? Ketil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.