Problemer med reg reim på 2,0 16V ABF motor.

Anbefalte innlegg

Har litt problemer med at min ABF motor spiser reg reim, og har funnet hvertfall en synder, pinneskruen som går til strammehjulet var fått seg en kakk, men tror jeg mulig har funnet en annen synder. Det jeg lurer på er om det hjulet som står skrudd i nederste reg reimhjulet (svingningsdemperen på veiven) skal styre reima eller om reima skal styre seg selv slik at det ligger i midten? Når bilen starter nå ligger reg reima ca 1,5-2mm utenfor sporene på hjulene. Har ikke montert noen andre reimer el hjul en de til reg reima når den ligger seg utenfor.

Hvertfall innsiden på svingningsdemperen har reg reima slitt spor i, og lurer på om dette skal være helt slett og plant eller om det skal ha spor i seg slik som på bildene under?

Skal prøve å bytte pinneskruen til strammehjulet, men har følelsen på at her er det mer som lager krøll en bare den her.

Bil/motor er 96 mod.

reg1.JPG

reg2.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vell tilføye at alle hjul til reg reima er også nye, alt er orginal deler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vell legge til her at vi aldri helt fant ut av problemet. Fant en mulig årsak, bolten som strammehjulet stod på var skjev, byttet denne og det hjalp litt med den endelige løsningen ble 0.05 bladsøkerblad bak strammehjulet. Dette var nok til at den sentrerte seg og har nå gått smertefritt siden 2008.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.