#1 Skrevet September 28, 2008 (endret) Min AC kompressor har i fra jeg kjøpte bilen "gnålet,næææææææ" når kompressoren er på. I det jeg setter AC`n på ECO,forsvinner lyden siden kompressoren da skrur seg av. Har noen vært borti dette før? Bilen har ikke gått mer enn 33.000km,den kan umulig være utlsitt alt? Ser på ETKA at man får 250ml olje til kompressoren,hvor sjekker jeg oljemengden etc på kompressoren min? Visste ikke at de skulle fylles med olje en gang jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 28, 2008 Jeg hadde AKKURAT samme problem på Gamle 4ern Golfen! Grunnen til at lyden blir borte på Eco, er at da fungerer det kun som vanlig kald/varmeapparat, og bruker ikke AC kompressoren. Jeg fryktet at den hadde ryki, men viste seg og være sikringaholderen det hadde vært brann i, og satt sikringene ut av spill.. Hvorfor veit jeg ikke, men satt AC pumpe, og kjøleviftene til motoren ut av spill.. Så etter jeg bytta hele sikringspanelet og holderen funka alt som vanlig igjen.. Veit ikke åssen det er på A4, men sjekk sikringene;) Kan også være tomt for gass/væske.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 28, 2008 Jeg hadde AKKURAT samme problem på Gamle 4ern Golfen! Grunnen til at lyden blir borte på Eco, er at da fungerer det kun som vanlig kald/varmeapparat, og bruker ikke AC kompressoren. Jeg fryktet at den hadde ryki, men viste seg og være sikringaholderen det hadde vært brann i, og satt sikringene ut av spill.. Hvorfor veit jeg ikke, men satt AC pumpe, og kjøleviftene til motoren ut av spill.. Så etter jeg bytta hele sikringspanelet og holderen funka alt som vanlig igjen.. Veit ikke åssen det er på A4, men sjekk sikringene;) Kan også være tomt for gass/væske.. Hmm,da skal jeg sjekke dette i morgen. Skal også få sjekket om jeg trenger mer gass. Takk for tips! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 29, 2008 Hadde også dette problemet på passat`n og der var det lagrene i vifta som var gående. Denne følger AC komp. Feilsøkte fort ved og ta en liten dusj WD40 bak på vifta når denne gikk og da sluttet det og bråke en stund.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 29, 2008 Det finnes bare en løsning på det her, og det er at du bytter klima kompressoren. Den koster omtrent 10 000.- ny på Møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 29, 2008 (endret) Det finnes bare en løsning på det her, og det er at du bytter klima kompressoren. Den koster omtrent 10 000.- ny på Møller. Det jeg regner med også,får den for ca 5900kr med rabatter,men siden det er garanti på bilen skal de jeg kjøpte den av få fikse den uten noe om og men! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 29, 2008 Hadde også dette problemet på passat`n og der var det lagrene i vifta som var gående. Denne følger AC komp.Feilsøkte fort ved og ta en liten dusj WD40 bak på vifta når denne gikk og da sluttet det og bråke en stund.. Aha,da skal jeg prøve det i dag for og se.Takk for tips! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 29, 2008 Jeg hadde AKKURAT samme problem på Gamle 4ern Golfen! Grunnen til at lyden blir borte på Eco, er at da fungerer det kun som vanlig kald/varmeapparat, og bruker ikke AC kompressoren. Jeg fryktet at den hadde ryki, men viste seg og være sikringaholderen det hadde vært brann i, og satt sikringene ut av spill.. Hvorfor veit jeg ikke, men satt AC pumpe, og kjøleviftene til motoren ut av spill.. Så etter jeg bytta hele sikringspanelet og holderen funka alt som vanlig igjen.. Veit ikke åssen det er på A4, men sjekk sikringene;) Kan også være tomt for gass/væske.. Da er sikringer sjekket,de var fine. Skal få NAF til og sjekke mengden med gass,skal ta en garantiutløpstest nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 29, 2008 Aha,da skal jeg prøve det i dag for og se.Takk for tips! du har ikke den vifta som han prater om. sitter kun èn vifte på B6 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 29, 2008 Det kan godt være ekspansjonsventilen til klimaanlegget som lager lyden du hører. Da skal i tilfelle lyden endre seg med turtallet. Ville ihvertfall ha sjekket denne før jeg byttet kompressoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 29, 2008 du har ikke den vifta som han prater om. sitter kun èn vifte på B6 Hmm,ok. Ikke rukket og sjekke det ennå. Men da kan man utelukke den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 29, 2008 Det kan godt være ekspansjonsventilen til klimaanlegget som lager lyden du hører. Da skal i tilfelle lyden endre seg med turtallet. Ville ihvertfall ha sjekket denne før jeg byttet kompressoren. Ja,lyden endrer seg etter turtallet. Hvor sitter ekspansjonsventilen til kompressoren da? Enkel og bytte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 29, 2008 Det finnes bare en løsning på det her, og det er at du bytter klima kompressoren. Den koster omtrent 10 000.- ny på Møller. Smartass! Mange løsninger på dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 30, 2008 Lurer også på dette med ekspansjonsventilen.. Fungerer AC'en bare sånn at kompressoren trykker opp gassen, så tas trykket ned over ventilen, og trykkfallet fører til temp.reduksjon? Ikke heeeilt on-topic, håper det går greit 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 30, 2008 Lurer også på dette med ekspansjonsventilen.. Fungerer AC'en bare sånn at kompressoren trykker opp gassen, så tas trykket ned over ventilen, og trykkfallet fører til temp.reduksjon? Ikke heeeilt on-topic, håper det går greit Vet du hvor ekspansjonsventilen sitter henn? Sitter den inn/ut i fra kompressoren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 30, 2008 Hehe, kan ikke så mye om AC, men jeg jobber på gassprosses-anlegg, og har mange kompressorerer her. Så i mitt hodet så er det mest logisk å trykke opp trykket på gassen først, for så å ta trykket ned etterpå. Så jeg vil tru den står etter kompressoren:) Rett meg hvis jeg har feil noen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 7, 2008 Da har jeg tatt en Garantiutløpstest,og der fant de ut at det er AC kompressor som lager lyden.De mente det var ett lager som ikke var helt 100%,så da er det bare og dra til Audi og kreve ny via reklamasjon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...