Anbefalte innlegg

Hvilken av disse motorene er best utgangspunkt når det gjelder trim? Hvem er enklest eller umulig å få tak i programvare til?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ABY sies å være best i og med at den har den "fordelerløse" tenninga. Ellers er motorene i seg selv like. Skiller litt i elektronikk. Begge er det ikke noe problem å få tak i hverken programvare eller annen trim.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var nesten det jeg trodde, men hørte bare at det var noe vanskligere å få tak i programvare til 3B enn til ABY. trenger å få avklart litt før jeg evt. handler meg en prosjekt bil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen sverger til 3b andre til ABY(evt AAN) Personligt hadde jeg gått for ABY men det er billigere å få tak i en med 3b (men nå er jeg ikke noen spesialist på dette området)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når vi først snakker om programvare her, stemmer det at det til s2 med 3b kun er et chip (boost) mens til 200 med samme motor er 2 (boost+ bensin)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan jo nesten (kun nesten...) få en hel delebil med 3b motor til prisen for en komplett ABY motor...

 

ABY motorene er mye skjeldnere enn 3b og AAN.

Jeg vil gjerne ha en ABY motor, men fornuften sier komplett delebil med 3b istedet. (Og nå ser det ut som om det ordner seg også:D)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Terje Rønning

Når vi først snakker om programvare her, stemmer det at det til s2 med 3b kun er et chip (boost) mens til 200 med samme motor er 2 (boost+ bensin)?

 

2 chip i rr og 3b, samme som i resten av motorene, adu/aan/aby

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Jan Egil Jansberg

2 chip i rr og 3b, samme som i resten av motorene, adu/aan/aby

Jaja da så, men selvfølgelig ingen chip som går om hverandre:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ABY og AAN hjerner går om hverandre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan en AAN hjerne med orginal 250map + chip fra S4 fungere på en 3B da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei. Den mest vesentlige forskjellen på aan/aby og 3b er at 3b har fordeler, mens de to andre har 5-coil systemet, altså direkte tenning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki,så like ut for meg men.: rolleyes

Greit å vite.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare stille et spm. til jeg. Er RR og 3b samme motoren? Og hvis ikke, hva skiller dem. Mitt lokale verksted finner ikke noen 200 20v turbo i hiddensystemet sitt og heller ingen audi som heter S2. Den eneste med 220 hk er bare merket med quattro og RR som motorkode.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Teknisk er de like. Kanskje rør og annet smått som går andre veier, men ellers like. Den kom i UrQuattro, sikkert derfor den er merket det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.