Klunke lyder i forstilling a4 b5. noen som vet hva det kan være?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en klunke lyd fra venstre og høyre side forran på min a4 b5. byttet hele den berømte forstillingen i våres. kan vell ikke gå til hælv***e så fort?

Christer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde jo så klart holde lengre enn det. Kommer det lyd når du svinger? Kan jo være dårlige drivknuter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er statusen på dempere da? Gåne dempere klonker ofte, iallefall om det er oljedempere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for svar:)

Nei.. lyden er uansett sving eller ikke. høres litt ut som at de 2 øverste stagene i forstillinga er dårlige men det er dem ikke. har også byttet driv knuter for 15tusen siden. også bremse skiver, dem kan jo også ha en "gåen" drivknute lyd.

Coilover kittet er nytt i mai;) tok forstillinga samtidig da.

det er ikke noe lagre eller foringer i støtdemper tårnet a?

Takker så meget for svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

stor sannsynlighet for at de berømlige staga har tatt kvelden alt :) har tatt kvelden alt på min å de ble byttet i mai. å de er korrekt montert. lurer litt på om det er pga at bilen blir så lav at det skjer. sjekk de stagene du :) om ikke alle ble byttet kan det jo være de nedre også!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være topplageret i fjærbeinet! Lager ofte klunklelyd hvis det er slitt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er nå ikkje noe lager i toppen på a4. har vel ikkje tilfeldigvis supersport coilovers vel:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har også den klonkelyden i min a4 det er ikke demperne for di er nye tror det kan vær for at eg har montert stab stag har noen erfaring med dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke de C-formede stagene mellom stabilisatorstag og fjærbein da? Var iallefall det på min når jeg hadde klunkelyd. Er gjort på 5 minutter å bytte dem, trenger ikke av med hjulet engang, noe som er en fordel, da det ikke er noe spenn i disse når bilen står plant.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke de C-formede stagene mellom stabilisatorstag og fjærbein da? Var iallefall det på min når jeg hadde klunkelyd. Er gjort på 5 minutter å bytte dem, trenger ikke av med hjulet engang, noe som er en fordel, da det ikke er noe spenn i disse når bilen står plant.

Det er de som linker stabstaget med hjulopphenget...

Disse følger vel ikke med i settet? (gjorde iallefall ikke det når jeg bytta på gamle b5 min), du har kanskje de gamle med kuleledd på, og de er helt ubruklige, de nye med gummiforinger er 1000 ganger bedre og mye mer holdbare.

Disse gamle med kuleledd klunker noe helt for j..... når de er slitt.

Om ikke disse er bytta når du har bytta armer, så hadde jeg sjanksa på det, for det er ikke den store kostnaden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har Audi A6 med dette problemet. Har nettopp byttet hele multilinkopphenget med stabstagforingene. Har også byttet drivleddene, så mye er gjort i jakten på denne lyden :(

Har bestillt meg ny servotannstag (med nye styrestag og endeledd), så jeg håper det gjør susen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.