Anbefalte innlegg

Hei.

Kjørte bilen tom for bensin for litt siden og har hatt problemer med ujevn tomgang og masse soting.

Har hørt at det kan være slam fra tanken som har satt seg i dysene.

I den anledning lurer jeg på om deter mulig å rense dysene helt sjøl?

Og hvordan gjøres dette: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd å ha på dyserens i bensinen?

Fåes kjøpt på de fleste bilrekvesitaforhandlere og er beregnet for å rense dyser og der det ellers er møkk/avleiringer i bensinsystemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har helt på sånn i tanken men det hjalp ikke det spøtt.Ingenting...

E85 altså??Seriøst??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Kjørte bilen tom for bensin for litt siden og har hatt problemer med ujevn tomgang og masse soting.

Har hørt at det kan være slam fra tanken som har satt seg i dysene.

I den anledning lurer jeg på om deter mulig å rense dysene helt sjøl?

Og hvordan gjøres dette: klø :

 

Slam fra tanken skal ikke nå dysene så lenge bensinfilteret ikke er ødelagt. Start med å bytte filter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har kjøpt nytt bensinfilter...og ny lambda...får se om det hjelper...Men bilen er jo ille til å sote og den nytter ikke å kjøre igang.

og dette kan kun skyldes ett bensinfilter??jeg tviler men jeg vet ikke

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har kjøpt nytt bensinfilter...og ny lambda...får se om det hjelper...Men bilen er jo ille til å sote og den nytter ikke å kjøre igang.

og dette kan kun skyldes ett bensinfilter??jeg tviler men jeg vet ikke

 

Test lambdasonden før du bytter. Har du lest av feilkoder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke testet den enda og har heller ikke lest av feilkoder...Feilsøking du tenker på da??

Hvor sitter den kontakten til feilsøking da?OBD2 kontakt eller hva det nå heter

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke testet den enda og har heller ikke lest av feilkoder...Feilsøking du tenker på da??

Hvor sitter den kontakten til feilsøking da?OBD2 kontakt eller hva det nå heter

OBD2-kontakten er type en sort og en hvit to-polet kontakt i sikringsboksen under panseret.

Går bilen som den skal ellers da? Hvis du hadde sprukket en luftslange ville jo bilen gått alt for fett og sotet ved pådrag. Sannsynligvis også gått ujevnt på tomgang når tomgangsregulatoren blir stående å koble ut og inn...

Bare litt ukvalifisert synsing fra en som aldri har rørt en 20v ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OBD2-kontakten er type en sort og en hvit to-polet kontakt i sikringsboksen under panseret.

Går bilen som den skal ellers da? Hvis du hadde sprukket en luftslange ville jo bilen gått alt for fett og sotet ved pådrag. Sannsynligvis også gått ujevnt på tomgang når tomgangsregulatoren blir stående å koble ut og inn...

Bare litt ukvalifisert synsing fra en som aldri har rørt en 20v ;)

 

Har gått over luftslangene og jeg kan ikke se noe sprekker.

Bilen starter veldig lett,men går ujevn på tomgang,som igjen kan høres ut som den blir bedre ved høye turtall.Men når jeg setter den i gir og skal kjøre igang,uansett turtall,så drukner den: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Test lambdasonden før du bytter. Har du lest av feilkoder?

 

Forresten,hvordan teste lambda??: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.