#1 Skrevet September 29, 2008 Hei. Kjørte bilen tom for bensin for litt siden og har hatt problemer med ujevn tomgang og masse soting. Har hørt at det kan være slam fra tanken som har satt seg i dysene. I den anledning lurer jeg på om deter mulig å rense dysene helt sjøl? Og hvordan gjøres dette: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 29, 2008 Prøvd å ha på dyserens i bensinen? Fåes kjøpt på de fleste bilrekvesitaforhandlere og er beregnet for å rense dyser og der det ellers er møkk/avleiringer i bensinsystemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 29, 2008 Fylle E85 skal funke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 30, 2008 Jeg har helt på sånn i tanken men det hjalp ikke det spøtt.Ingenting... E85 altså??Seriøst?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 30, 2008 Prøvd å bytte bensinfilter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 30, 2008 Hei.Kjørte bilen tom for bensin for litt siden og har hatt problemer med ujevn tomgang og masse soting. Har hørt at det kan være slam fra tanken som har satt seg i dysene. I den anledning lurer jeg på om deter mulig å rense dysene helt sjøl? Og hvordan gjøres dette: klø : Slam fra tanken skal ikke nå dysene så lenge bensinfilteret ikke er ødelagt. Start med å bytte filter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 30, 2008 har kjøpt nytt bensinfilter...og ny lambda...får se om det hjelper...Men bilen er jo ille til å sote og den nytter ikke å kjøre igang. og dette kan kun skyldes ett bensinfilter??jeg tviler men jeg vet ikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 30, 2008 har kjøpt nytt bensinfilter...og ny lambda...får se om det hjelper...Men bilen er jo ille til å sote og den nytter ikke å kjøre igang.og dette kan kun skyldes ett bensinfilter??jeg tviler men jeg vet ikke Test lambdasonden før du bytter. Har du lest av feilkoder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 30, 2008 Har ikke testet den enda og har heller ikke lest av feilkoder...Feilsøking du tenker på da?? Hvor sitter den kontakten til feilsøking da?OBD2 kontakt eller hva det nå heter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 30, 2008 Har ikke testet den enda og har heller ikke lest av feilkoder...Feilsøking du tenker på da??Hvor sitter den kontakten til feilsøking da?OBD2 kontakt eller hva det nå heter OBD2-kontakten er type en sort og en hvit to-polet kontakt i sikringsboksen under panseret. Går bilen som den skal ellers da? Hvis du hadde sprukket en luftslange ville jo bilen gått alt for fett og sotet ved pådrag. Sannsynligvis også gått ujevnt på tomgang når tomgangsregulatoren blir stående å koble ut og inn... Bare litt ukvalifisert synsing fra en som aldri har rørt en 20v 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 30, 2008 OBD2-kontakten er type en sort og en hvit to-polet kontakt i sikringsboksen under panseret.Går bilen som den skal ellers da? Hvis du hadde sprukket en luftslange ville jo bilen gått alt for fett og sotet ved pådrag. Sannsynligvis også gått ujevnt på tomgang når tomgangsregulatoren blir stående å koble ut og inn... Bare litt ukvalifisert synsing fra en som aldri har rørt en 20v Har gått over luftslangene og jeg kan ikke se noe sprekker. Bilen starter veldig lett,men går ujevn på tomgang,som igjen kan høres ut som den blir bedre ved høye turtall.Men når jeg setter den i gir og skal kjøre igang,uansett turtall,så drukner den: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 30, 2008 Test lambdasonden før du bytter. Har du lest av feilkoder? Forresten,hvordan teste lambda?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 30, 2008 Ta en titt på denne: http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/20vo2tst.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...