#1 Skrevet November 1, 2004 Begyner nå og bli litt oppgitt over audien, i dag mens bilen sto og gikk litt på tomgang etter en kjøre tur, begynte pluselig ting og skje i bilen, lyset på speedometret forsvant mens blinklampa på instumentet begynte å lyse, lampa på turteleren lyste forsatt. men virker som om feila bare ligger i instrumentet Noen som har noen ide, tenker selv enten på smeltede ledninger eller jordingsfeil men er det noen som har oplevd det samme?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 1, 2004 Opprinnelig postet av Tor Olav Salvesen Begyner nå og bli litt oppgitt over audien, i dag mens bilen sto og gikk litt på tomgang etter en kjøre tur, begynte pluselig ting og skje i biloen, lyset på speedometret forsvant mens blinklampa på instumentet begynte å lyse, lampa på turteleren lyste forsatt. parklys på høyre side lyser hele tiden??? Noen som har noen ide, tenker selv enten på smeltede ledninger eller jordingsfeil men er det noen som har oplevd det samme?? Du har nok jordingsfeil ja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 1, 2004 Noen som ahr vært borti at det er lodde punkter som kan ha løsna eller noe sånt som det skjer på vw t4 så at jordingen i instrumentet blir feil??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 2, 2004 Det er et kjent problem på sene Type 44 (C3) at noen av kretsene i printbrettet brenner, men jeg tror ikke at det er så vanlig på en 80. Men var det slik at instrumentlyset bare slukker når blinklysindikatoren lyser? Da er det definitivt en jordingsfeil et eller annet sted i instrumentene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 2, 2004 lyst på speedometret sluket og blinklys indikatoren til venstre blink begynte og lyse, men lyset på turtalviseren lyser forsatt. pluss at klokka null stiller seg. ellers virker alt annet elektrisk sånn det skal. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 2, 2004 Jeg henger meg på den her og støtter jordfeilsteorien fullt ut. I mine gamle instrumenter var det en jordfeil vi aldri fant ut av men den satt i blinklyshendelen for etter å ha byttet den var feilen borte. Blinklysene lyste svakt hele tiden, det samme gjorde fjernlyslampa. Når jeg blinket blinket begge blinklyslampene vekselvis og av og til forsvant hovedlysene spesiellt hvis det var fjernlysa som ble brukt. En jordfeil kan være vanskelig å finne men du skal huske på at det går like mye strøm der som i + kablene. Altfor ofte hører jeg folk si " det er jo bare jord så den kan vi legge her" Jord er ikke annenrangs strøm og vil bli behandlet deretter:D Lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 3, 2004 Amen til det, Terje! Jeg hadde en annen 'fiffig' feil, nemlig at isolasjonen på ledningene til bakluka hadde sprukket opp, og ga 'morsomme' kortslutninger mellom skiltlyset (som går på samme sikring som instrumentbelysningen) og utvalgte kabler til bakluka. Men her virker det som jordfeil. Sjekk 'fellespunktene' f.eks. bak sparkeplata på førersiden, var litt irr der hos meg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 3, 2004 fant fielen den var litt veldig typis audi og vw da jo da dårlig kontakt på print plata, lodda konaktene og feilen var rettet Menn takk for alle ider 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...