#1 Skrevet September 30, 2008 Noen som har noen erfaringer med disse dekkene? Har tenkt på å kjøpe 225/40-R18 Piggfritt til vinteren og ser at Dekkskift.no har gunstige priser på disse. Jeg er ute etter gode piggfrie vinterdekk, trenger ikke å være av det aller beste, men gangske gode må dem være. Noen med erfaringer fra Vredestein Wintrac Extreeme eller har noen andre anbefalinger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 30, 2008 Ligger litt info i denne tråden: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=91958 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 30, 2008 Kjöpte desse dekkene ifjor i 18" 225/40. Var bare en tur til Hemsedal på dem men var sinnsykt fornöyd med grepet på vinterföre. Har ikke så mye erfarenhet med vinterdekk, men hvis det finns så mye bedre dekk så lurer ja på hur gode desse er? Vredestein Wintrac Extreeme trur ivertfall ja er ett bra dekk til den prisen. Ja betalte 5000 kr inkl frakt til dörra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 30, 2008 Hvordan er disse på våt vei og vei med tynt islag på? Altså typisk Bergensk vintervær. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 30, 2008 Noen som har noen erfaringer med disse dekkene? Har tenkt på å kjøpe 225/40-R18 Piggfritt til vinteren og ser at Dekkskift.no har gunstige priser på disse. Jeg er ute etter gode piggfrie vinterdekk, trenger ikke å være av det aller beste, men gangske gode må dem være. Noen med erfaringer fra Vredestein Wintrac Extreeme eller har noen andre anbefalinger? Har ingen egen erfaring med disse dekkene men etter prisen å dømme er det sikkert et greit dekk. Dekket har hastighetsmerking V, dvs. et dekk med hard gummiblanding, som i utgangspunktet ikke er egnet for våre vinterforhold. Før du eventuelt handler sjekk priser hos Dekksjekk AS i Askim. Jeg kjøpte vinterdekk og felger i 18" der i forrige uke og fikk det over 2 tusen billigere enn hos den billigste av forhandlerne som pleier å bli nevnt her inne på forumet. Dekksjekk AS, Sagveien 5, 1800 Askim. Spør etter Dan på tlf 69 84 40 10. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 30, 2008 Har ingen egen erfaring med disse dekkene men etter prisen å dømme er det sikkert et greit dekk. Dekket har hastighetsmerking V, dvs. et dekk med hard gummiblanding, som i utgangspunktet ikke er egnet for våre vinterforhold. Før du eventuelt handler sjekk priser hos Dekksjekk AS i Askim. Jeg kjøpte vinterdekk og felger i 18" der i forrige uke og fikk det over 2 tusen billigere enn hos den billigste av forhandlerne som pleier å bli nevnt her inne på forumet. Dekksjekk AS, Sagveien 5, 1800 Askim. Spør etter Dan på tlf 69 84 40 10. Hvilke dekk kjøpte du der da Inge? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 30, 2008 Hvilke dekk kjøpte du der da Inge? Jeg kjøpte arvtageren til Nokian RSI som heter Nokian Hakkapelitta R . Ble 225/40x18 og den nye RS6-felgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 30, 2008 Jeg kjøpte arvtageren til Nokian RSI som heter Nokian Hakkapelitta R . Ble 225/40x18 og den nye RS6-felgen. DU kjørte jo på Yokohama ICEguard 20 ifjor. Hva syntes du om de? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 30, 2008 DU kjørte jo på Yokohama ICEguard 20 ifjor. Hva syntes du om de? Yokohama IG20 er det nest beste vinterdekket jeg har kjørt på. Bare Nokian RSI har vært bedre. Disse dekkene er ikke av de billigste, men på vinteren kommer sikkerheten først. Dekksjekk AS fører Yokohama også så be eventuelt om et tilbud på disse. Hils fra meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 30, 2008 Har ingen egen erfaring med disse dekkene men etter prisen å dømme er det sikkert et greit dekk. Dekket har hastighetsmerking V, dvs. et dekk med hard gummiblanding, som i utgangspunktet ikke er egnet for våre vinterforhold. Før du eventuelt handler sjekk priser hos Dekksjekk AS i Askim. Jeg kjøpte vinterdekk og felger i 18" der i forrige uke og fikk det over 2 tusen billigere enn hos den billigste av forhandlerne som pleier å bli nevnt her inne på forumet. Dekksjekk AS, Sagveien 5, 1800 Askim. Spør etter Dan på tlf 69 84 40 10. Hva legger du i at et dekk et egnet for våre vinterforhold? Er jo rimelig variert vinterføre fra nord til sør.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 30, 2008 Hva legger du i at et dekk et egnet for våre vinterforhold? Er jo rimelig variert vinterføre fra nord til sør.. I det legger jeg at et dekk med lav hastighetsmerking, Q eller H, er mykere i gummien og griper bedre på alle forhold. Et vinterdekk med f.eks. hastighetsmerking V er hardt og best egnet for kjøring på bare våte veier noe det ikke er mye av gjennom en hel vinter her i landet. Selv ikke i sørnorge. I nordnorge er det kanskje ennå mer viktig med ett mykt dekk enn det er i sørnorge, men det er fortsatt stor forskjell til lengere sør i europa hvor disse harde dekkene egner seg best. Jeg har selv kjørt på V-merkede vinterdekk og det går greit bare man er klar over hva man har skodd bilen med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 30, 2008 Yokohama IG20 er det nest beste vinterdekket jeg har kjørt på. Bare Nokian RSI har vært bedre. Disse dekkene er ikke av de billigste, men på vinteren kommer sikkerheten først. Dekksjekk AS fører Yokohama også så be eventuelt om et tilbud på disse. Hils fra meg. Det skal jeg gjøre Inge. Ringer dem imårra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 16, 2008 Da ble det Yokohama IG20 225/40-R18 på meg i år. Har hørt masse bra om dekket her på forumet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 16, 2008 http://www.naf.no/Forbrukertester/Dekk/Dekktester/Vinterdekktest-2008/Piggfrie-dekk/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 17, 2008 Da ble det Yokohama IG20 225/40-R18 på meg i år. Har hørt masse bra om dekket her på forumet. Hvor handlet du disse og pris? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 17, 2008 Hvor handlet du disse og pris? Svarer for Reinart da jeg ordnet dette for han. Ble kjøpt hos DekkSjekk i Askim. 4 stk 225/40x18 dekk kom på 7100,- og dekk + nye RS6-felgen i 8x18 kom på 11000,- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 17, 2008 Svarer for Reinart da jeg ordnet dette for han. Ble kjøpt hos DekkSjekk i Askim. 4 stk 225/40x18 dekk kom på 7100,- og dekk + nye RS6-felgen i 8x18 kom på 11000,- Ja, dette vet Inge best. hehe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...