Rengjøring av Compomotive felger

Anbefalte innlegg

Lurer på hva som er best å bruke når man skal rengjøre hvite compomotive felger? Har større bremser foran, så bremsestøv brenner seg lett fast. Måtte bruke svint for å få dem helt rene sist.

Er det flere som har samme problem?

 

Mvh Dan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vask felgene oftere, så slipper du problemet med fastbrent bremsestøv.

 

Bruker selv denne. Spray på og spyl av.

B000OWOMTE-G9524.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vasker dem ganske ofte. Men det er spesielt etter banekjøring det brenner seg fast. hvor får du kjøpt denne sprayen?=) Har brukt turtle wax sin spray. takk for tipset:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på hva som er best å bruke når man skal rengjøre hvite compomotive felger? Har større bremser foran, så bremsestøv brenner seg lett fast. Måtte bruke svint for å få dem helt rene sist.

Er det flere som har samme problem?

 

Mvh Dan

 

 

Svint?? Da lager du riper da!

 

Skal du ha det beste av det beste bruker du P21S Power gel - http://www.s100.no/index.php?cPath=15

Den er suveren!

Den er også syrefri, så den er helt harmløs mot felgens overflate.

Det som denne vasken eventuelt ikke skulle klare og fjerne kan du prøve og bruke clay + claylube.

 

For og hindre fastbrent bremsestøv ville jeg etter vask og rens, vokset felgene med Swissvax Autobahn:

http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=20&products_id=92

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har gått bra med å ikke lage riper til nå:) Brukt mye vann. Men klart så er det ikke bra for overflaten med svint:( Skal prøve me stoffet der:) Men det er første hvite felger jeg har hatt. Personelig så synest jeg at det setter seg fortere fast drit på lakkerte felger. Takk for tips:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat samme problem. Fastbrent bremsestøv er helt umulig å få bort med vanlig felgrens/vask. De 2 gangene jeg har gått inn for å få felgene bra igjen, så har jeg brukt colorback rubbing. For så å polere en gang eller to etter det..

 

Hvite felger er no dritt... (men det ser bra ut når det ikke blir brukt...)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å vokse/polere felgene har jeg blitt anbefalt å ikke gjøre hvis bilen brukes til banekjøring. Voksen koker og gulner lakken på felgene dine.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å vokse/polere felgene har jeg blitt anbefalt å ikke gjøre hvis bilen brukes til banekjøring. Voksen koker og gulner lakken på felgene dine.

 

Akkurat det har gått bra, men er faktisk redd for at bremsestøvet brenner seg inn i voksen å at det er det som er problemet.

Kansje prøve å rubbe en gang til uten å polere etterpå. Mener også å ha sett polering som er til felger, kan jo være at den holder bedre når det begynner å bli varmt.

 

Tom Rune

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat samme problem. Fastbrent bremsestøv er helt umulig å få bort med vanlig felgrens/vask. De 2 gangene jeg har gått inn for å få felgene bra igjen, så har jeg brukt colorback rubbing. For så å polere en gang eller to etter det..

 

Hvite felger er no dritt... (men det ser bra ut når det ikke blir brukt...)

 

Får prøve å polere med felgvoks. Hvite felger er noe dritt ja:confused: Men det er tøft:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å vokse/polere felgene har jeg blitt anbefalt å ikke gjøre hvis bilen brukes til banekjøring. Voksen koker og gulner lakken på felgene dine.

 

Du har ett poeng der. Men skulle tru at lakken compomotive bruker skulle tåle litt? Får prøve med felgvoks og se neste sesong hvordan det går med felgene etter banekjøring. Men det noe dritt med hvite felger når du skal bruke bilen skikkelig.

 

Dan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt til annen type bremseklosser som ikke er metallisk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Compomotive bruker ikke "lakk", det er pulverlakkert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv P21S, som nevnt over, bruk gjerne børste samtidig. Går ikke alt bort, prøv clay.

Fortsatt noe igjen, poler dem med en vanlig drill og Powerball med dertil egnet middel.

Voks legges på etterpå.

 

Som Dag hos Swissvax sa om SV Autobahn: "dekkverkstedet klaget på at limet på loddene ikke hang fast" :P

Så den voksen skal funke meget bra ;)

Ang. varme ved banekjøring vet jeg dessverre ikke hvordan voksen vil reagere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt til annen type bremseklosser som ikke er metallisk!

 

Har bestilt EBC yellow stuff klosser foran. Har det bak også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Compomotive bruker ikke "lakk", det er pulverlakkert.

 

Jeg var litt rask i avtrekkeren når jeg sa lakk;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv P21S, som nevnt over, bruk gjerne børste samtidig. Går ikke alt bort, prøv clay.

Fortsatt noe igjen, poler dem med en vanlig drill og Powerball med dertil egnet middel.

Voks legges på etterpå.

 

Som Dag hos Swissvax sa om SV Autobahn: "dekkverkstedet klaget på at limet på loddene ikke hang fast" :P

Så den voksen skal funke meget bra ;)

Ang. varme ved banekjøring vet jeg dessverre ikke hvordan voksen vil reagere.

 

Takker for tips:) Har bestilt P21S + SV Autobahn. So jeg er spent på om det vil funke. Kommer tilbake med resultatet. Men det om voksen tåler banekjøring gjenstår å se neste år:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Iron X er suveren mot metallpartikler ihvertfall..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gikk på med jif skurekrem.. Gull:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og masse flotte riper som gjør at møkka fester seg enda bedre: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.