#1 Skrevet September 30, 2008 (endret) Hei! Har en 91 mod audi s2 cupe. For 3 måneder sia så begynte den å bli verre og verre å starte. Den tente ikke som den skulle. Sjekka tennpluggene og dem var helt fine. Så etter rundt 7 stopp og start - så ble det helt dødt. Fikk den på verksted hvor dem skifta Div deler som har med tenninga å gjøre: Tennings Forsterker. - Er så lenge siden at jeg ikke husker hva mer dem skifta, men har bedt om å få epost om alt dem har jort på bilen. Så sa dem at hovedstyreenheten var defekt. Kjøpte en brukt en her på forumet fikk den chippa på es tuning i trondhjem og så leverte den til verkstedet -Møller audi i stavanger merkeverksted- og nå nettop rinkte jeg dem og fikk vite at den og var blitt defekt.. "hjernen får strøm inn men ikke ut" akkurat somme problemet som den gamle. Noen som har forslag på hva jeg kan gjøre nå? Gi dem flere hjerner? Noe som ødelegger hjernene? Mulig å sjekke hva som har ødelakt hjernene? MVH en som savner å kjøre s2en sin 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 30, 2008 (endret) Hei sann Forska litt på dette da vi holdt på med 90`n min i fjor vinter.... , og ikke fikk start. Hjernen (ECU) må ha signaler inn før den sender signaler ut.... , så jeg tviler på at det er feil med ECU.. Vi kjørte oss fast akkurat her selv.... , ikke signal ut ifra hjernen.... men der var det kun brudd i fordeler som var feil:) -Du har 2 følere nede på girkassa som må virke.... ,den ene teller tenner på startkransen (må ha 25rpm , før den starter) Og den andre sender signal hver gang magnetpinnen på svinghjulet passerer... -Så har du fordeleren , som har hallgiver... fordeleren sender ut et 5volt signal som kuttes med et jordingskutt når syl1 er i TDC. Hvis den ikke sender signal så er hallgiveren deffekt.... ,typisk med lignende symptomer som du har -Så har du reimhjulet på kamakselen (øverste hjulet på registerreima) , den har en sporkil som pleier å ryke.... , da blir det tull , og den vil ikke starte. Sporkilen på det nedeste reimhjulet kan også ryke.... Tror jeg ville begynt der... Les Fks denne tråden her... , her ble iallefall det meste bytta/testa : http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=131741&highlight=S2+3b 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 9, 2008 Heisann Har testa med en ny fordeler, sjekka sporkilene og følerne - alt virker som det skal, men får fremdeles ikke liv ut fra hjernen. Har du noe andre tips? Sitter helt fast =/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 9, 2008 sjekk sikringer, hos meg var det en sikring som var gåen.. den store dobble som sitter i sikringsboksen... da ble alt bra hos meg hvertfall.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 9, 2008 veiv posisjonsføler hvis det ikke er gnist... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...