Anbefalte innlegg

Sikkert der bilen til Joacim Vågen (skrev jeg rett nå? ) ble EU-godkjendt, hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mmmmmmmmmmm..... lurer på om vedkommende faktisk er medlem her på forumet:p

Kanskje han har noen kunder her inne og da? heh...

 

-Har startet opp ny bedrift og, men tviler på de får autorisasjon til å ta eu-kontroller med det første:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, ingen dum tjeneste det der! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mmmmmmmmmmm..... lurer på om vedkommende faktisk er medlem her på forumet:p

 

Åh?;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lurer på om disse 42 bileierene må tilbake til BT på full sjekk:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mmmmmmmmmmm..... lurer på om vedkommende faktisk er medlem her på forumet:p

 

Edit: Litt forskning viser faktisk at han er medlem, kanskje han har noen kunder her inne og da? heh...

-Har startet opp ny bedrift og, men tviler på de får autorisasjon til å ta eu-kontroller med det første:p

 

Har hørt det samme tidligere så er nok samme man ja:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

42 biler ja, 84 tusen kr rett i lomma, ganske greit da:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og hvis folk hadde klart å holde kjeft så hadde det vært lønsomt for både folk flest og han. Men typisk at folk som prøver å hjelpe andre skal bli utsatt for EN dust som må ødelegge.

 

Hmm må finne en sånn person rundt her også:) Har jo lyst til å få skilt på Sierran etter hvert:) hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo mindre verksted som tar slikt på nattestid og, har jeg såfall hørt om der jeg kommer fra :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes det ikke gjør noenting at folk som ham blir avslørt og tatt for dette.

 

Det er faktisk ikke alle som har like god mekanisk innsikt i biler som de fleste her på forumet, og som heller ikke er kapable til å fikse bilene sine sjøl. Og hvis noen av disse benytter seg av ekstratjenesten til denne utro tjeneren blir det jo livsfarlig å begi seg utpå veien, ikke bare som en hvilken som helst trafikant men kanskje i en bil du nettopp har kjøpt og er på vei hjem med?

 

Det gagner ingen, hverken herr Hansen i sin halvgamle Volvo, Didrik i sin børstraktor eller du i gliset ditt på vei til utstilling/banetreff, å ha slike råtne epler blant oss!!

 

Håper inderlig dette svinet får seg en real smekk over fingrene!! : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er litt for og imot dette. Men heller mer mot kompis-EU, da han setter foten ned for farlige feil, men ser over ting som f.eks CO2 utslipp og støy...

 

Jeg er hvertfall fornøyd :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er litt for og imot dette. Men heller mer mot kompis-EU, da han setter foten ned for farlige feil, men ser over ting som f.eks CO2 utslipp og støy...

 

Jeg er hvertfall fornøyd :D

 

Litt enig med deg her, men tror nok faren er at mange som vet bilene sine er trafikkfarlige, bruker slike "kompiskontroller". Hadde ikke Norge vært ett kommunist-land, hadde flere godkjent bilene sine hos BT tror jeg. Men når man blir uglesett for fmic og uorginalt luftfilter, så skjønner jeg at mange bruker slike tilbud om man har en modifisert kjerre.

 

Attpåtil så har man en regel om at hvis bilen er førstegangsregistrert i norge i 2008, så må man betale mer i effekt-avgift om man vil ha effektøkningen godkjent, enn en bil som har vært regga 10år i landet (om man får godkjent økningen da). DETTE burde gå på årsmodell og evt. utslipp på bilen. De fleste skjønner jo at en 1967 mustang med 500hk, slipper ut mere enn en 2008 A4 med chip, selv om han med A4 må betale, mens han med 67' mustang slipper, om bilen har vært registrert i landet mer enn 10år .

 

:shf:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt om han her, men det er flere av dem. Det er og steder der man viser bilen men de ikke sjekker den.

 

Jeg kan innrømme at når bilen skulle godkjennes så snakket jeg med mekanikeren og spurte om han kunne ignorere senkesett og felger/dekk dim . Det er en del snille mekanikere som overser sånne ¨feil¨. Men jeg ba han gå nøye over bilen ellers og utbedre eventulle feil og mangler.

 

Det kan umulig være smart å få bilen sin godkjent per telefon. Min far har 4 vrak i hagen tør ikke se for meg noen av disse bilene på veien selv om de starter og går. Han fortjener absolutt en straff, han har jo satt hele firmaet han jobber for i dårlig lys. Og ikke minst de tikkende bombene han har sendt ut i trafikken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utslipp er umulig å fastsette på eldre biler, så det nytter ikke å bruke som noe beregning. Når det gjelder godkjenning er det alt for krøkkete, tungvint og byråkratisk, det er jeg enig i.

 

Jeg mener derimot også at man ikke bør se gjennom fingrene med hverken støy eller utslippsverdier, det er to ting som definitivt også er viktig. Om man ikke tar seg råd til en race-katalysator eller et skikkelig eksosanlegg bør man heller la være å ha bilen gateregistrert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.