Retrofit Cruise Control på A4(B6)

Anbefalte innlegg

Hallo folkens sliter litt med feilmeldinger etter bytte av control enheten som sitter på rattstammen. Kontroll enheten har tidligere sitti på en annen bil så den måtte "parres" med bilen min. Jeg har nå 2 feilmeldinger i VagCom jeg ikke får vekk, den første er 01044 - Control Module Incorrectly Coded, den andre er å kalibrere opp igjen G85. Nr 2 har skjønt men den første feilmeldinga for jeg ikke bort.

Når jeg koder ABS modulen blir det 00000 igjen når jeg går ut og går inn igjen. Noen som har gjort dette før?: bh :

Alle lysene i forbindelse med ABS, ESP og bremser lyser eller blinker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koding av rattstamme elektronikken

Gå inn under steering wheel, så coding... (Har ikkje prøvd dette sjølv enda, men regner med det funker)

Coding

0?xxx: Steering Wheel

0 = Standard (without Multifunction)

1 = 3-Spoke Steering Wheel (Sport Steering Wheel)

2 = Multifunction Steering Wheel with Radio Control

3 = Multifunction Steering Wheel with Radio/Telephone Control

4 = Multifunction Steering Wheel with Radio/Telephone/Voice Control

5 = Multifunction Steering Wheel with Radio/Voice Control

0x?xx: Options

+1 = Tiptronic

0xx?x: Board Computer & Cruise Control

0 = Board Computer & Cruise Control not installed

1 = Board Computer installed

2 = Cruise Control installed

4 = Board Computer & Cruise Control installed

0xxx?: Rear Wiper (Chassis)

1 = Rear Wiper not installed (Sedan/Cabriolet)

2 = Rear Wiper installed (Avant)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for raskt svar! Det var faktisk en av how-to-do guidene jeg prøvde, men jeg gjør et forsøk til etterpå. Leste de innlegga dine på et annet sted i forumet her. Mulig jeg har gjort noe feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koding av rattstamme elektronikken

Gå inn under steering wheel, så coding... (Har ikkje prøvd dette sjølv enda, men regner med det funker)

Coding

0?xxx: Steering Wheel

0 = Standard (without Multifunction)

1 = 3-Spoke Steering Wheel (Sport Steering Wheel)

2 = Multifunction Steering Wheel with Radio Control

3 = Multifunction Steering Wheel with Radio/Telephone Control

4 = Multifunction Steering Wheel with Radio/Telephone/Voice Control

5 = Multifunction Steering Wheel with Radio/Voice Control

0x?xx: Options

+1 = Tiptronic

0xx?x: Board Computer & Cruise Control

0 = Board Computer & Cruise Control not installed

1 = Board Computer installed

2 = Cruise Control installed

4 = Board Computer & Cruise Control installed

0xxx?: Rear Wiper (Chassis)

1 = Rear Wiper not installed (Sedan/Cabriolet)

2 = Rear Wiper installed (Avant)

Jeg har fått lagt til cruise'n får til og med brukt den. Men når jeg går inn på ABS modulen står det 00000, prøver å legge inn kodene først i Login og så Coding i VagCom. Jeg ser at kodene er lagt inn på hoved vinduet der du ser art.nr på controll enheten osv. Men når jeg går ut og kommer inn igjen står det 00000 igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fått lagt til cruise'n får til og med brukt den. Men når jeg går inn på ABS modulen står det 00000, prøver å legge inn kodene først i Login og så Coding i VagCom. Jeg ser at kodene er lagt inn på hoved vinduet der du ser art.nr på controll enheten osv. Men når jeg går ut og kommer inn igjen står det 00000 igjen.

Nå fikk jeg det til... kjørte en auto-check, sletta alt av feilmeldinger, koda om uten å gå ut av 03-ABS, kjørte justering av rattet. Må ha gjort noe feil istad.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man må legge in ny login code før man går inn på coding og legger inne ny code der for ellers blir den bare stående i 000000 etterpå! Måtte det på min hvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå fikk jeg det til... kjørte en auto-check, sletta alt av feilmeldinger, koda om uten å gå ut av 03-ABS, kjørte justering av rattet. Må ha gjort noe feil istad.

Samme måtte vi gjøre på min også! måtte slette alle feilmeldinger før vi utført login og coding! Bra du fikk det til da!:): rock : Sannsynlig mange som kommer til støte på det samme problemet fremover ved montering.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme måtte vi gjøre på min også! måtte slette alle feilmeldinger før vi utført login og coding! Bra du fikk det til da!:): rock : Sannsynlig mange som kommer til støte på det samme problemet fremover ved montering.

Håper eg klarer meg uten dette problemet... :P

er du klar for dugnad? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er klar vettu!: vinke : Fått deler nå ell?. Ja håpe du slipper det! ellers så finner vi nok ut av det og vi tenker jeg!:) mere programering enn det ble på min kan det vel umulig bli!:o:)Hehe...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er klar vettu!: vinke : Fått deler nå ell?. Ja håpe du slipper det! ellers så finner vi nok ut av det og vi tenker jeg!:) mere programering enn det ble på min kan det vel umulig bli!:o:)Hehe...

Nei delen er ikkje komne, men dei er på tur.. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.