#1 Skrevet September 30, 2008 Har en 99 mod passat stv.. Plutselig begynte viskerne og gå veldig sakte på ruta... og nå til slutt var det såvidt dem flytta seg... Så når jeg prøver og hjelpe dem i veien så går det fortsatt tregt... Hva kan være feilen? Motoren uslitt? Ett helvete å kjøre i rein: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 30, 2008 Tipper det er korrodert/rusta i akslingene eller gjennomføringene. Fiksa det samme på en -98 Golf. Løsnet først staget på motoren og kjente at det/viskerarmene satt bom fast. Da var det bare å demontere mekanismen og få ut akslingene. Der måtte det pusses med fint sandpapir og settes inn med nytt fett. Tror det skjedde pga dårlige tetninger på toppen slik at fuktighet rant ned hvis du skjønner. Men sjekk om det fortsatt sitter fast etter du har løsna staget på motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 30, 2008 Kan vel være det samme som jeg opplevde... http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=133705 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 30, 2008 Ok... Takk for tips.. da vet jeg hva jeg skal i morgen:) Prøve og demontere og smøre opp igjen... Noen som vet va pris på nytt hvis man trenger det? For å demontere dette tar man vel av plastikken helt oppimot fronruta og da kommer man nedpå staggene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 30, 2008 Ok... Takk for tips.. da vet jeg hva jeg skal i morgen:) Prøve og demontere og smøre opp igjen... Noen som vet va pris på nytt hvis man trenger det? For å demontere dette tar man vel av plastikken helt oppimot fronruta og da kommer man nedpå staggene? Nytt til meg kosta 580 spenn som jeg skreiv i den posten med bilde (nr #6), usikker på om det er samme til din bil, men ja det skal bare være å ta av plastikken opp mot ruta! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 30, 2008 Takk:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 30, 2008 kjent problem med viskergjennomføringene. Vi pleier bare å bytte de. Holder lengst da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 18, 2008 Faen skruene sitter jo som faen på bilen min:( møkk.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 18, 2008 Faen skruene sitter jo som faen på bilen min:( møkk.... Skruene hvor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 19, 2008 Skruene hvor? jeg fikk opp nå... men gjengene hadde faen meg gått på den viskerarmen til venstre:( å jeg har ikke fått tak i ny.. tenkte å smøre opp igjen bare... men det gikk jo til helvete... Å ikke før jeg tak i ny i dag.. Så jeg satt på igjen den på høyre side (momo) visker.. men får den ikke til og stoppe så den står rett opp... Går det ann? Bare å justere ett og ett hakk kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 19, 2008 Ville fått tak i ny overføring og bare bytta den enkelt å greit. Trenger du viskere idag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 19, 2008 Ville fått tak i ny overføring og bare bytta den enkelt å greit. Trenger du viskere idag? ja tenkte jeg skulle få tak i ny.... Neida trenger ikke idg har fått satt på så jeg har en nå er jo meldt regn i morra så.. dama bruker den på jobben så er greit att hun ser:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 19, 2008 (endret) Veit ikke hvor du bor, men noen plasser har delelageret til Møller åpent til 23 samt verkstedet.... men idag er det jo søndag... hehe (glemte det) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 19, 2008 Veit ikke hvor du bor, men noen plasser har delelageret til Møller åpent til 23 samt verkstedet.... men idag er det jo søndag... hehe (glemte det) hehe... jepp er det sjø.... Bor i Lillestrøm ca så deler på hverdager er nok null problem... Men har nå fått til MOMO visker da så da får jeg bruke det til jeg får del:) hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...