#1 Skrevet September 30, 2008 Klarte jo så klart og klype den yttre drivakselmansjett i går,når jeg skulle sette på org fjørskåler etc. Ble ett liiite hull/sprekk i den,må klemme på mansjette for at det skal komme ut noe fett/olje.Hullet er helt inntil navet.. Skal på EU i morgen og får man 2-er feil med dette eller kun 1-er feil? Siden det har blitt hull på mansjetten nå og bilen er brukt kjøper jeg nytt ledd og mansjett og bytter dette når jeg har tid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 30, 2008 Klarte jo så klart og klype den yttre drivakselmansjett i går,når jeg skulle sette på org fjørskåler etc. Ble ett liiite hull/sprekk i den,må klemme på mansjette for at det skal komme ut noe fett/olje.Hullet er helt inntil navet.. Skal på EU i morgen og får man 2-er feil med dette eller kun 1-er feil? Siden det har blitt hull på mansjetten nå og bilen er brukt kjøper jeg nytt ledd og mansjett og bytter dette når jeg har tid. Defekt drivakselmansjett er bare 1-er feil.. Så det skulle ikke gjøre noe det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 30, 2008 Defekt drivakselmansjett er bare 1-er feil.. Så det skulle ikke gjøre noe det.. Ahh,herlig. Da slipper jeg og ta etterkontroll igjen pga det i hvertfall. Takk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 30, 2008 er forferdelig mye dritt som legger seg i felgene, smør på med litt tec7 og la det stivne over natta så holder det sikkert et par uker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 30, 2008 er forferdelig mye dritt som legger seg i felgene, smør på med litt tec7 og la det stivne over natta så holder det sikkert et par uker. Ja,så det hadde kommet ut litt igjennom det mikroskopiske hullet alt. Skal ta på litt tec7 el sica i morgen etter EU,så bestiller jeg nytt ledd/mansjett senere i uka. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 30, 2008 Holder å bytte mansjett når hullet er så lite, å bytte ledd da er "total waste of money". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 30, 2008 Selv det minste hull kommer det noe ut av når hjula begyner og rulle i 60-100kmt vettu. Men tror ikke dem skjekker det engang om du har rene felger. Og som sagt blir det bare en 1`er feil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 30, 2008 Holder å bytte mansjett når hullet er så lite, å bytte ledd da er "total waste of money". Hmm,men kommer ikke dritten inn når fettet kommer ut da? Skal uansett ikke kjøre mer enn nødvendig før ny mansjett er på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 30, 2008 var visst hull i ene mansjetten min, kjørte tur/retur trondheim med det, skifta ikke leddet bare pga det. Det kan hende du bør skifte fettet som er i leddet for å hindre at det er for mye dritt osv, men hele leddet har nok ikke falt fra hverandre bare pga du nettopp selv kneip et lite hull i mansjetten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 30, 2008 var visst hull i ene mansjetten min, kjørte tur/retur trondheim med det, skifta ikke leddet bare pga det. Det kan hende du bør skifte fettet som er i leddet for å hindre at det er for mye dritt osv, men hele leddet har nok ikke falt fra hverandre bare pga du nettopp selv kneip et lite hull i mansjetten. Da blir kun mansjett skiftet til uken,nytt fett blir det seff. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 1, 2008 Lager man et ørlite hull er det ingen fare for leddet. Det er mer når hele mansjetten revner og man ikke merker det før en god stund senere det kan være fare på ferde, men i ditt tilfelle er det ingen tvil om at leddet er like fint. (og ja, fettet er helt svart også når det er nytt) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 1, 2008 Men hvorfor skal du på Eu kontroll nå? Har ikke du en 05 Modell? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 1, 2008 Man kan jo eu-godkjenne den 4mnd i forvegen av fristen Kan jo også være at den er førstegangsregistrert i slutten av '04, forskjell på "produksjonsår" i forhold til et kalenderår. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 1, 2008 Ja, vet du kan godkjenne den 4 mnd i forvegen, men trodde det måtte være i samme år, men om den er registrert etter august, så blir det jo en 05 modell selv om den er regga i 04. Å lappe den mansjetten er jo bare å drite i. det funker ikke mer en maks 1 dag, om den i heletatt henger på så lenge. har prøvd dette 3-4 ganger på en opel jeg har, med både sica og tec7 og det har alltid detti av etter 1 kjøretur uansett. Du bytter den mansjette på 1 time, så du kan likegodt la den være på eu og heller fikse den etterpå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 1, 2008 (endret) Min er regga 31.1.05,så skal egentlig ikke ha EU før i Januar,men vil bli ferdig med det nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...