Tips til felger som har plass til store bremser

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg leverte en 2003 Audi S3 til en kunde her i våres.

Den bilen har Porsche-bremser av typen store foran, så spørsmålet er hva slags felger i 18" eller 19" som spiser disse bremsene.

Vinterdekk-sesongen står jo som kjent dessverre for døren, og da trenger han vinterfelger.

Det sitter pr. idag Sportec-felger på bilen, og som dere kan se på bildene er det ikke mye plass bak disse!

Det er jo et alternativ og gå på Sportec på vinteren også, men de felgene er jo forholdsvis dyre, samtidig som det kan være morsomt å variere litt fra sommer til vinter.

Noen som har tips eller innspill på hva slags felger han kan bruke?

Er det noen som har noe til salgs er dette også interessant.

Legger ved et bilde av bilen, for å vise frem skjønnheten og et bilde hvor man ser mer av felg med bremser, for å vise den begrensede plassen.

268.jpg

205.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Compomotive og Speedline felger har masse av plass til bremser, hva er diameter på disse?

Med nevnte felger går det med 18'', gjerne noen av 17'' som går over også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OT- men den bilen var sjukt fin med de felga :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

BBS CH eller CK(?) like som sto på Gamle Frode Gimnes sin S3 først, i 19" disse spiser vel bremsene fint?

Eller så hadde jo BBS LeMans vært fint på den bilen da:)

O.Z hjul hadde også vært pent, og riktig på den bilen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Compomotive og Speedline felger har masse av plass til bremser, hva er diameter på disse?

Med nevnte felger går det med 18'', gjerne noen av 17'' som går over også.

Syntes ikke disse felgene gjør seg noe særlig på en S3 for å være ærlig.

Usikker på hva diameteren på skivene er, men det er ikke der problemet med plassen er. Det er størrelsen på kalliperen som skaper problemer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

BBS CH eller CK(?) like som sto på Gamle Frode Gimnes sin S3 først, i 19" disse spiser vel bremsene fint?

Eller så hadde jo BBS LeMans vært fint på den bilen da:)

O.Z hjul hadde også vært pent, og riktig på den bilen!

BBS er noe av det jeg liker best av felger.

Både CH, CK og LeMans kler den bilen meget godt!

"Problemet" her er jo pris. De koster jo en god slump med penger alle sammen.

Og hvordan er det med boltsirkelen? Jeg har inntrykk av at de fleste BBS-felger til VAG har 5-112, og ikke 5-100? Det var jo jeg som solgte den grå S3'en med de mørke BBS'ene til Frode Gimnes, og hvis jeg ikke husker helt feil var det adaptere på disse.

Noen som vet hva adaptere fra 5-112 til 5-100 koster, og hvor man får kjøpt det?

OZ er også et godt alternativ ja! Noe hyggeligere priser enn BBS, men fortsatt pene felger med god kvalitet. Har ikke sjekket utvalget i 5-100 her, så det må gjøres!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

BBS er noe av det jeg liker best av felger.

Både CH, CK og LeMans kler den bilen meget godt!

"Problemet" her er jo pris. De koster jo en god slump med penger alle sammen.

Og hvordan er det med boltsirkelen? Jeg har inntrykk av at de fleste BBS-felger til VAG har 5-112, og ikke 5-100? Det var jo jeg som solgte den grå S3'en med de mørke BBS'ene til Frode Gimnes, og hvis jeg ikke husker helt feil var det adaptere på disse.

Noen som vet hva adaptere fra 5-112 til 5-100 koster, og hvor man får kjøpt det?

OZ er også et godt alternativ ja! Noe hyggeligere priser enn BBS, men fortsatt pene felger med god kvalitet. Har ikke sjekket utvalget i 5-100 her, så det må gjøres!

Mine felger er iallefall 5-100, og tror ikke det er noe mer "vanlig" enn f.eks 5-112. Men utvalget såklart på bruktmarkedet er jo ganske tilfeldig om det er riktig boltsirkel du trenger når du har funnet de riktige felgene. Håkon Sandberg skaffer alle slags adaptere, til grei pris. Tror det ligger på rundt 2000kr avhendig av bredde/boltsirkel osv..

Sjekk Ebay, mobile.de f.eks. Pleier og ligge mye fint der tilsalgs;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slenger meg med på denne tråden, er også på utkikk etter felger som har god plass til bremser.. (har samme "Big reds" som denne, og med de orginale 17" s3 felgene med et 32 har jeg 1-2mm klarning) Da trenger jeg felger med inpress på 25-30.. Er på utkikk etter LETTE felger, dvs. OZ super/ultraleggera som veier 8kg, men usikker på om disse finnes i et under 35. Vil helst unngå å bruke spacere..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er et bilde av "problemet" :)

Bilde098.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker OZ Superturismo GT 17 " vinter og 18" sommer med 5 mm spacer på min TT for å få plass til Brembo caliper, ble vel 2 mm klaring til felg. Tror ikke disse finnes i 5x100 med annet en ET35. /freddy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.