Statens Vegvesen gikk over til Mesta. Her er grunnen:

Anbefalte innlegg

- Nå er det noen år siden et eget selskap ble skillt ut fra Statens Vegvesen, og fikk navnet Mesta.

Usikker på om det kansje var like tilstander under Statens Vegvesen, eller kansje ikke:) Bildet taler sikkert for seg selv...:) Det trengs altså 5 stk med spade, 4 for å tenke og 1 for å jøre jobben...:P

DSC01123.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

haahahahaha jobbet litt med den gjengen der i fjor sommer, jessufader for et gjeng!!!!

det er asfalteringslaget fra finnmark, så det er jo ikke rart dem er treig ? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe... Ikke akkurat effektivitet på sitt beste:p

Men var i Polen for en uke siden, å der brukte de 6 mann og to biler for å skifte lysrærer i trafikklysene.

Å det er jo hakket værre rpørr du meg:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe... Ikke akkurat effektivitet på sitt beste:p

Men var i Polen for en uke siden, å der brukte de 6 mann og to biler for å skifte lysrærer i trafikklysene.

Å det er jo hakket værre rpørr du meg:p

Nå er vel ikke polakkene de som er mest arbeidsomme da. Etter å ha vært på diverse skipsverft har jeg iallefall fått intrykk av det. På en båt som ble bygget var det en nordmann som bare passet på at de polske elektrikkerene gjorde som de skulle :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er vel ikke polakkene de som er mest arbeidsomme da. Etter å ha vært på diverse skipsverft har jeg iallefall fått intrykk av det. På en båt som ble bygget var det en nordmann som bare passet på at de polske elektrikkerene gjorde som de skulle :D

Sant det. De bygger jo ikke hus i kanonfart heller.

Får ikke håpe de som skifter lyspærer i gatene er like "flinke" til å gjøre feil, som snekker-polakkene er.

Får da tar det vel 2 uker å bytte lyspære i et trafikklys :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo det samme hva det heter, for det er de samme som jobber der som før. Er vanskelig å legge om arbeidet når man har gått i samme tralten i 20 år : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sant det. De bygger jo ikke hus i kanonfart heller.

Får ikke håpe de som skifter lyspærer i gatene er like "flinke" til å gjøre feil, som snekker-polakkene er.

Får da tar det vel 2 uker å bytte lyspære i et trafikklys :P

Som med alt annet er det jo avhengig av hvem man møter.. Samtlige av de polske jeg har vært borti har jobbet sirkler rundt norske arbeidere, både hva gjelder kvalitet og tempo ;)

Men klart, finnes treiginger og slappfisker både her og der ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har lagt nye vannrør i gata hos meg i sommer. Ikke Mesta denne gangen, men Drammen Drift.

Hver gang jeg kjørte forbi satt det en kar i graveren, mens 3-4 stk stod å kikka nedi hullet.

Effektivt, nja....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet dere hvorfor de ble hetende Mesta?

Dårlige veier er det mesta' :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har lagt nye vannrør i gata hos meg i sommer. Ikke Mesta denne gangen, men Drammen Drift.

Hver gang jeg kjørte forbi satt det en kar i graveren, mens 3-4 stk stod å kikka nedi hullet.

Effektivt, nja....

Omtrent som Gjøvik kommune.

Har inntrykk av at hver gang noe skulle gjøres, ble det leid inn et eksternt firma til å gjøre jobben, så møtte det opp 4stk fra kommunen som titta på. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet dere hvorfor de ble hetende Mesta?

Dårlige veier er det mesta' :P

Er vell heller alt de skal gjøre blir litt i mesta laget for dem, så derfor må de ha de 4 som ser på og støtter han som jobber.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som med alt annet er det jo avhengig av hvem man møter.. Samtlige av de polske jeg har vært borti har jobbet sirkler rundt norske arbeidere, både hva gjelder kvalitet og tempo ;)

Men klart, finnes treiginger og slappfisker både her og der ;)

Det tror jeg ikke før jeg får se det!: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det tror jeg ikke før jeg får se det!: klø :

Kom ned på jobben i morra da?

Er noen polske malere som er både raske og flinke.

De som går foran dem derimot, Polsk firma, spesialisert på stål/gips. De presterter å feste en gipsplate med hele 5 skruer, har ingen faste hjørner og røyker mesteparten av dagen.

De har også ansatt en som konstant går rundt å maser om forskjellig verktøy for å virke travel.: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva er det du ikke tror før du får se det, at det finnes slappinger og treiginger både her og der ? ;)

greit nok. blir du satt til å gjøre noe du egentlig ikke kan, så kan det bli noen rare løsninger.. men om sjefen din kommer å ber deg ta årsregnskapet for ett par mill i bonus så vil jeg tippe det tar både lang tid og ikke blir noen stor suksess, (med mindre du er økonom da..;) ) men du gir det nok ett forsøk ;) (sett i forhold til hva enkelte er vant til der nede er det nok ikke langt unna samme forhold)

Sett rett mann til rett ting og polski er nok ofte en mye bedre ressurs enn Ola Pottit.. akkurat som det finnes mange tilfeller av det motsatte.. Bare det at man er så mye mer fokusert på det motsatte enn det positive ;)

Gud bedre. mye dyktige norske også, ikke det jeg sier.. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva er det du ikke tror før du får se det, at det finnes slappinger og treiginger både her og der ? ;)

greit nok. blir du satt til å gjøre noe du egentlig ikke kan, så kan det bli noen rare løsninger.. men om sjefen din kommer å ber deg ta årsregnskapet for ett par mill i bonus så vil jeg tippe det tar både lang tid og ikke blir noen stor suksess, (med mindre du er økonom da..;) ) men du gir det nok ett forsøk ;) (sett i forhold til hva enkelte er vant til der nede er det nok ikke langt unna samme forhold)

Sett rett mann til rett ting og polski er nok ofte en mye bedre ressurs enn Ola Pottit.. akkurat som det finnes mange tilfeller av det motsatte.. Bare det at man er så mye mer fokusert på det motsatte enn det positive ;)

Gud bedre. mye dyktige norske også, ikke det jeg sier.. :D

Du har et poeng! Men feilen er vel at alt for mange av polakkene som er her i landet, er satt til å gjøre ting som de ikke kan! Det er det jeg har mest erfaring med.

Er en grund til at det så godt som ikke finnes polske elektrikere her i landet, er for stor forsjell mellom byggekulturen i Norge kontra Polen. :) Så polakker i Norge kontra Polen er nok to forsjellige ting;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, ikke sant.. går det galt i koblingene der nede så blir det sot på murveggen... *vask vask og koble på nytt*

Her brenner hele dritten ned..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, ikke sant.. går det galt i koblingene der nede så blir det sot på murveggen... *vask vask og koble på nytt*

Her brenner hele dritten ned..

Javel!?: klø : Veit du hvor mange prosent av husbrannene i Polen som skyldes elektrisk feil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom ned på jobben i morra da?

Er noen polske malere som er både raske og flinke.

De som går foran dem derimot, Polsk firma, spesialisert på stål/gips. De presterter å feste en gipsplate med hele 5 skruer, har ingen faste hjørner og røyker mesteparten av dagen.

De har også ansatt en som konstant går rundt å maser om forskjellig verktøy for å virke travel.: rolleyes

Jeg tar meg en tur:p Dem må jo ha noen til å male over alle feilene :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker jo som lav inteligens på trådstarter her ;) jobber trådstarter i asfaltbransjen eller har erfaring utover å stå i asfaltkø ved utlegging ? :D

Det bildet var jo fint lite informativt i et helhets tidsperspektiv , bortsett fra da det akkurat ble tatt.... , her er de tydeligvis ferdige med og spade ut asfalten og han med sleiken/skrapa planerer ut ujevnheter.

Noen her som har posta hittil som har vært med på et asfaltlag? , virker ikke sånn...

Når de er ute med utlegger`n så er alle i arbeid og alle har sin post.... , og når det er slike små jobber så stiller gjerne hele laget opp for å gjøre jobben med utleggelse raskere..., maskinelt utstyr blir unøyaktig/bruker gjerne lengre tid ved små jobber som det her...

Og da blir det gjerne "en del mann"... ;)

Hadde bildet vært tatt 3min tidligere så hadde nok alle med spader vært i aksjon.

Dette er jo tross alt sessong arbeid.... ,og samtlige jobber nok mere på en sessong ann de fleste i denne tråden ;) ,

er jo ett av de yrkene som krever en del håndarbeid i tyngre klasse...

Angående enkelte Kommune arbeidere så er jeg dog enig , "her er vi bare på jobb"...... " vet ikke ,jeg bare jobber her" ... " Jeg må hjem nå... kl er 15.00"....slik innstillig er det værste jeg vet.....

Og nei... , jeg jobber ikke med asfalt eller i mesta ;) , men har dog vært med og organisert/klargjort før asfaltlegging... og de Mesta-asfaltlagene jeg har erfaring med , har vært raske i sin jobb med bra resultat.

I motsetting til andre aktører.....

Så med tanke på at trådstater refererer til det jeg vil påstå er Mesta i sin helhet på landsbasis... , så vil jeg si meg sterkt uenig i trådstarters fremstilling.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker jo som lav inteligens på trådstarter her ;) jobber trådstarter i asfaltbransjen eller har erfaring utover å stå i asfaltkø ved utlegging ? :D

Det bildet var jo fint lite informativt i et helhets tidsperspektiv , bortsett fra da det akkurat ble tatt.... , her er de tydeligvis ferdige med og spade ut asfalten og han med sleiken/skrapa planerer ut ujevnheter.

Noen her som har posta hittil som har vært med på et asfaltlag? , virker ikke sånn...

Når de er ute med utlegger`n så er alle i arbeid og alle har sin post.... , og når det er slike små jobber så stiller gjerne hele laget opp for å gjøre jobben med utleggelse raskere..., maskinelt utstyr blir unøyaktig/bruker gjerne lengre tid ved små jobber som det her...

Og da blir det gjerne "en del mann"... ;)

Hadde bildet vært tatt 3min tidligere så hadde nok alle med spader vært i aksjon.

Dette er jo tross alt sessong arbeid.... ,og samtlige jobber nok mere på en sessong ann de fleste i denne tråden ;) ,

er jo ett av de yrkene som krever en del håndarbeid i tyngre klasse...

Angående enkelte Kommune arbeidere så er jeg dog enig , "her er vi bare på jobb"...... " vet ikke ,jeg bare jobber her" ... " Jeg må hjem nå... kl er 15.00"....slik innstillig er det værste jeg vet.....

Og nei... , jeg jobber ikke med asfalt eller i mesta ;) , men har dog vært med og organisert/klargjort før asfaltlegging... og de Mesta-asfaltlagene jeg har erfaring med , har vært raske i sin jobb med bra resultat.

I motsetting til andre aktører.....

Så med tanke på at trådstater refererer til det jeg vil påstå er Mesta i sin helhet på landsbasis... , så vil jeg si meg sterkt uenig i trådstarters fremstilling.

Det er nok riktig. Men poenget er jo at det tilsynelatende ser ut som om 1 jobber og resten ser på :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Javel!?: klø : Veit du hvor mange prosent av husbrannene i Polen som skyldes elektrisk feil?

Nei det vet jeg ikke.. men du kan gjerne fortelle meg... samt samme tall for norske boligbranner :)

(er vel hevet over enhver tvil om at en murbygning brenner langt dårligere enn ett trehus)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei det vet jeg ikke.. men du kan gjerne fortelle meg... samt samme tall for norske boligbranner :)

(er vel hevet over enhver tvil om at en murbygning brenner langt dårligere enn ett trehus)

Jeg husker ikke nøyaktig, men det er faktisk 15-20% prosent flere branner som skyldes elektrisk feil i Polen en det er i Norge. Men er ikke sikker på om hvor mange prosent av de igjen som skyldes brukerfeil kontra installasjonsfeil, men det kan jeg jo finne ut av om du er interisert;)

Men det er jo helt klart at trehus brenner bedre en murhus.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville heller vært i ett trehus som brant enn i en betong/murbygning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette må du gjerne utdype ;)

Du går altså heller inn i ett brennende trehus enn en murbygning? Da kan det jammen ikke være lett å være deg på ferie :D;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette må du gjerne utdype ;)

Du går altså heller inn i ett brennende trehus enn en murbygning? Da kan det jammen ikke være lett å være deg på ferie :D;)

Hmm. Ferierer du mye i brennende hus?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.