#1 Skrevet September 30, 2008 I forbindelse med en overhaling på toppen til 80 GTE'n bruttern kjører så lurer jeg litt på om noen har oversikt over de forskjellige tiltrekningsmomentene på denne motoren? Trenger følgende moment: Kamdrev Kambukker Strekkbolter til topplokk Toppdeksel Eksosmanifold Innsugsmanifold Hadde vært kjekt med rette momentene slik at jeg slipper å trekke over noe (igjen) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 1, 2008 Momentene er som andre 1,8L 8v VAG motorer, uten at jeg har de i hodet. GTE motoren er jo hentet rett fra Golf GTI 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 1, 2008 40+60+180grader 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 1, 2008 Motor Kode DZ Tenningsrekkefølge 1-3-4-2 Juster tenning med stroboskoplampe (før ØD) 6 ± 1 / 900 (° / rpm) Vakuum fortenning Start 0 / 45-105 (° / mmHg) Slutt 13-17 / 240-255 (° / mmHg) Sentrifugal fortenning Start 0 / 1050-1450 (° / rpm) Slutt 20-24 / 6000 (° / rpm) Tenningsspole motstand, primær 0.5 - 0.8 (ohms) Tenningsspole motstand, sekundær 2400 - 3500 (ohms) Tennplugger (merke og type) Bosch W7DTC Champion N7BYC Tennpluggåpning 0.7 - 0.9 (mm) CO avgass 1.3 ± 0.2 (%) HC 300 (ppm) Kjølesystem Trykk ved påfyllingslokk 1.2 - 1.5 (bar) Termostat åpner ved 85 (°C) Kjølevifte starter ved (°C) Trinn 1 / vifte 1 92 - 97 (°C) Trinn 2 / vifte 2 99 - 105 (°C) Elektrisk Batteri 45 (Ah) Dynamo 60 - 90 (A) Kapasiteter Bunnpanne, inkl. filter 3.0 / 3.5 (l) Kjølesystem 7.0 (l) Topplokk. Skift bolter Trinn 1 40 (Nm) Trinn 2 60 (Nm) Trinn 3 180 (°) Tennplugger 25 (Nm) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 1, 2008 Takker for info! Menne, kambukkene da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 1, 2008 Takker for info! Menne, kambukkene da? M8 ca 18-22 nm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 1, 2008 Da var toppen sammen igjen! Takk for info! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...