Toppakningsbytte S2 3B (tips,evt hjelp)

Anbefalte innlegg

Hva mer bør jeg bytte sammen med topp pakning?

 

Tenkte selv på:

Regreim

Vannpumpe

Termostat

 

Og leste i en annen gammel tråd at paking til rs2 passer på 3b?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Topplokksbolter, enten om du går for orginale strekkbolter eller sterkere ARP bolter...

 

Toppdekselpakning kan være najs å bytte om den er hard eller svetter litt.

 

Og som jeg også nevnte i andre tråden, S4/S6/Rs2 pakningen er den du vil ha.

 

Alt dette + reim, løpehjul og vannpumpe kjøper du billigst hos Autohauz eller 034.

 

Selve jobben er ganske rett frem, plukk av hele toppen med innsug og manifold+turbo i ett, bruker du ARP bolter er det ingen stor sak å få på igjen om man er 2 som løfter;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Børr plane toppen når du har den av + eventuelt trykkteste den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp ett slipesett, der er alle pakninger du trenger samt ventiltetninger som jeg ville bytta når toppen først er ute. Planing er også en god ide. Pakningen er lik på alle 20vt. Vannpumpe, nedre drevet til regreim samt selve reima er en selvfølge.

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen av dere som ville laget en liste av de delene som dere skriver her fra 034 eller autohauz? med dele nr eller linker så det er lettere og bestille, har også rs2 grenrør jeg skal montere samtidlig, så må vel ha pakninger til noe der også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha på RS2-manifold må du også bytte eller kappe noen av pinneboltene manifolden festes med, da de er kortere på RS2 for å passe fasongen til manifolden. Ville ha byttet toppdekselpakning og veivhusventilasjonsslange med det samme om det føles hardt/dårlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha på RS2-manifold må du også bytte eller kappe noen av pinneboltene manifolden festes med, da de er kortere på RS2 for å passe fasongen til manifolden. Ville ha byttet toppdekselpakning og veivhusventilasjonsslange med det samme om det føles hardt/dårlig.

 

ok, prøver og få med meg alt,men og skru motor er noe jeg ikke kan.. små ting kan jeg,men ting som har med og åpne en motor da stiller jeg med NULL peiling og mye kløing i hue..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, prøver og få med meg alt,men og skru motor er noe jeg ikke kan.. små ting kan jeg,men ting som har med og åpne en motor da stiller jeg med NULL peiling og mye kløing i hue..

 

Samme her, men jeg klarte å skifte komplett slipesett alene for det ;)

Kjøpte det like greit på Motorteknikk, da hadde jeg det på døra to dager etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal du bytte vannpumpe og regreim ville jeg bytta kamdrev og drevet på veiva,og istedenfor S2 vannpumpe og regreim så ville jeg kosta på meg RS2vannpumpe og reim...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ganske enkelt, bare vær nøye og pass på at det ikke kommer skitt der det ikke skal komme noe, dobbeltsjekk merker og sånt når du monterer sammen igjen. Er ganske enkelt og raskt gjort. Å ta av toppen med manifolder, turbo og slikt påmontert anbefales, det er mye enklere å ta av dette etterpå enn å knote oppi et trangt motorrom med det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme her, men jeg klarte å skifte komplett slipesett alene for det ;)

Kjøpte det like greit på Motorteknikk, da hadde jeg det på døra to dager etterpå.

 

Da har du ikke sett alle tommeltottene jeg har.. :P Betaler heller noen for og hjelpe meg da, så lærer jeg og noen som kan det skrur, og kontrollerer at det blir riktig..

 

 

skal du bytte vannpumpe og regreim ville jeg bytta kamdrev og drevet på veiva,og istedenfor S2 vannpumpe og regreim så ville jeg kosta på meg RS2vannpumpe og reim...

 

Ok,hvor mye bedre er den vannpumpa da?

Kommer sikkert til og bli ei skikkelig smørbrød liste det her,med ting som burde vært bytte med det og det, og i tillegg ditt og datt, men som sagt jeg har null peiling og har alt i bakhodet den dagen jeg skal bestille :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

regreim sett til RS2 koster 1900 med VACN rabatt,reima er litt kortere,hjulet på vannpumpa er litt mindre så den snur skovlehjulet fortere=o)jeg har vært borti at den nedre kilen er borte på min bil så jeg ville sjekka begge kilene at de er hele..han hende at du trenger spacerskiva og,uansett under topppakningsskiftet,hvorfor bytte?bruker vann?olje?la topppakningen ligge på blokka når du løfter av toppen så du ser hvor den har lekt,se etter eventuelle merker på topp/blokk,reingjør flatene godt!..jeg anbefaler bremserens å reingjøre med..bare å være litt våken så går detta bra...=O)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

regreim sett til RS2 koster 1900 med VACN rabatt,reima er litt kortere,hjulet på vannpumpa er litt mindre så den snur skovlehjulet fortere=o)jeg har vært borti at den nedre kilen er borte på min bil så jeg ville sjekka begge kilene at de er hele..han hende at du trenger spacerskiva og,uansett under topppakningsskiftet,hvorfor bytte?bruker vann?olje?la topppakningen ligge på blokka når du løfter av toppen så du ser hvor den har lekt,se etter eventuelle merker på topp/blokk,reingjør flatene godt!..jeg anbefaler bremserens å reingjøre med..bare å være litt våken så går detta bra...=O)

 

Masse nyttig info :) Takk for det. 1900,- kr er ikke ille,er det da med vannpumpe eller bare slipesett? olja er ikke grå,men bruker litt vann og kan bli litt varm.. også tenkte jeg det kunne være greit og få den bytta før det ble værre..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ganske enkelt, bare vær nøye og pass på at det ikke kommer skitt der det ikke skal komme noe, dobbeltsjekk merker og sånt når du monterer sammen igjen. Er ganske enkelt og raskt gjort. Å ta av toppen med manifolder, turbo og slikt påmontert anbefales, det er mye enklere å ta av dette etterpå enn å knote oppi et trangt motorrom med det.

 

Skal ha dette i bakhodet også :)

Men tviler på at jeg skal prøve meg på noe slikt alene første gangen jeg skal åpne en motor, det synes jeg blir litt for modig gjort av meg i såfall :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikser da det her du Ørjan ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ha dette i bakhodet også :)

Men tviler på at jeg skal prøve meg på noe slikt alene første gangen jeg skal åpne en motor, det synes jeg blir litt for modig gjort av meg i såfall :P

 

Som sagt... : rolleyes

Skal sies at jeg fikk litt hjelp da jeg skulle demontere, men sammen igjen var overraskende enkelt ;)

Husk bare å kople på alle vakuumslangene... : flau :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1900 kroner er bare for vannpumpe og regreim...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikser da det her du Ørjan ;)

 

Fint og høre du stiller til hjelp :P;)

 

 

Som sagt... : rolleyes

Skal sies at jeg fikk litt hjelp da jeg skulle demontere, men sammen igjen var overraskende enkelt ;)

Husk bare å kople på alle vakuumslangene... : flau :

 

hehe, får jeg start hjelp, og hjelp til reg.reim så tør jeg sikkert prøve.. skal prøve og finne meg en "vinterbil" så kan jeg bruke litt lenger tid på S2`n.. ingen vits og stresse når det er første gangen man gjør slik hvertfall :P

skal prøve og evt huske alle slanger ;)

 

1900 kroner er bare for vannpumpe og regreim...

 

ok,ikke så ille pris det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva mer bør jeg bytte sammen med topp pakning?

 

Tenkte selv på:

Regreim

Vannpumpe

Termostat

 

Og leste i en annen gammel tråd at paking til rs2 passer på 3b?

 

Hadde kanskje vært lurt å investert i et sånt drev nede på veiven:

http://cpservice.e-butiken.se/?artnr=vadr

 

Vil tro det drevet holder mer enn det orginale.

 

Hadde oxo registerremsats.

 

http://cpservice.e-butiken.se/?artnr=kamremssatsaudi5cyl

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okok, får se når jeg får gjort dette :)

Nå står den på verksted og får nye foringer og olje skift, samt 4-hjulskontroll.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan da skrive opp den blemma jeg gikk på da jeg drev på med min bil.. Blås alle topplokksbolt hulla godt, får ikke riktig moment hvis det er væske i hulla. (Noe som jo sier seg sjøl egentlig) Jeg måtte ta opp igjen ene sida på min : flau :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.