#1 Skrevet November 1, 2004 11 saftige ned-bremsinger +/- 100-30km/t iløpet av 8 km vei og 600 høydemeter nedover.. Resultat: delvis gjennomsiktige, rødglødende bremseskiver fremme, og pedalen helt i bunn ved siste nedbremsing.. På tide med grommere klosser / ny bremsevæske ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 1, 2004 Njaa, så ikke helt bra ut dette. Har du testet bremsene med "vilje"? Eller har du prøvd deg i hastighet ned Ørnesvingene eller noe lignende ? Hvis det var kun for testing, så vil ikke jeg anbefale å drive det så "hardt", hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 1, 2004 Riktig sted ja Tja testet og testet.. Merket på forrige bil at den ikke klarte mange svinger før pedalen begynte å vibrere.. Så fant jeg ut at jeg måtte teste bremsene på nybilen på vei hjem fra Ålesund nå på fredag.. Kommer ikke til å teste så hardt flere ganger iallefall.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 2, 2004 Kanskje litt i meste laget det der? Lukta vel ganske ufyselig også tenker jeg. Så ja, nå er det på tide med nye klosser, kanskje nye skiver (jeg ville puttet det på) og å få skiftet bremsevæske. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 4, 2004 Green stuff klosser ? Red stuff ? Og hvilken bremsevæske skal jeg isåfall bruke ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 4, 2004 Tøft:D Felgen ble vel god og varm også tenker jeg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 4, 2004 Greenstuff skrubber bedre når de er kalde...men redstuff skrubber bedre når de er gode å varme.....så til vanlig bruk burde greenstuff holde. EBC leverer også bremseveske som har høyere kokepunkt en vanlig bremseveske. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 4, 2004 Kjør som folk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 4, 2004 Opprinnelig postet av Thomas Kjørnes Kjør som folk! ER det "først til Geiranger" så ER det "først til Geiranger" ... Og jeg kom først 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 4, 2004 Opprinnelig postet av Christian Johnsen Greenstuff skrubber bedre når de er kalde...men redstuff skrubber bedre når de er gode å varme.....så til vanlig bruk burde greenstuff holde. EBC leverer også bremseveske som har høyere kokepunkt en vanlig bremseveske. Så til meg (som ikke har noen foreløpig plan om banekjøring...) så holder det med Green Stuff altså ? Hmm må finne ut hvem som selger EBC produkter her i nærheten da Men blir ikke skivene like varme om jeg har bedre klosser og væske ? Eller.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 4, 2004 Opprinnelig postet av Peder Grande ER det "først til Geiranger" så ER det "først til Geiranger" ... Og jeg kom først Med så varme bremser skal være glad du kom frem.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 4, 2004 Opprinnelig postet av Sigmund Rannem Med så varme bremser skal være glad du kom frem.... Hehe.. Er jo litt derfor jeg prøver å finne noe bedre nå.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 12, 2004 Hadde du kjørt lenge da du så d? Kan jo være bremsene som henger litt på... hadde samme problemet bak på min, ble sinnsykt varmt der... Måtte overhale calipern!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 12, 2004 Sant nok, men de henger mye oftere bak en foran. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 12, 2004 Med Greenstuff blir nok skivene enda varmere, i tillegg blir de sporete. Har kjørt noen sett med Greenstuff (også banekjøring), virker godt de, men sliter mye på skivene (EBC & Brembo skiver) og varmer de skikkelig opp. Kommer nok til å prøve noe annet. Original klossene var de ikke noe å utsette på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 12, 2004 Dette er galskap!! Må vell vurdere å invistere i nye skiver du nå.. Er vell ikke helt gode disse nå?? Hmm.. Er ikke noe vits i andre bremser med den kjøringen da! Kjør heller som folk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 12, 2004 flatt stål!! bremser er slitedel,skal jo brukes:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 13, 2004 I tillegg er den varmeutviklingen der særdeles uheldig for levetiden på hjullageret.. Alt i alt unødvendig tullkjøring som bare medfører store ekstrautgifter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 14, 2004 Opprinnelig postet av Eyvind Spangen Alt i alt unødvendig tullkjøring som bare medfører store ekstrautgifter. Men vi elsker det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 14, 2004 Opprinnelig postet av Christoffer Rosmo Dette er galskap!! Må vell vurdere å invistere i nye skiver du nå.. Er vell ikke helt gode disse nå?? Jo de er faktisk helt fine fortsatt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet November 14, 2004 Hehe... Ring Petter Solberg og hør hvilke bremser han har Viktig med gode bremser når du skal opp og ned fra fjell, og det er det vel plenty med der du bor! Gassgass... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet November 15, 2004 Min erfaring fra EBC er at de er skeiv som en LP plate fra 1. verdenskrig etter de har blitt kjørt hardt. Flere kompiser har hatt samme problem med de. Må i dreie benken etterpå som oftest. Disse selger billige ebc og slikt. http://www.needforspeed.co.uk/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...