Porsche anklager Nissan for juks

Anbefalte innlegg

Dårlige tapere ? : klø : Forutsetter vi at testen har gått riktig for seg har de jo tvertimot "bevist" at Nissan farer med løgn ved å teste bilen mot sine egne under like forhold - det er jo så langt fra dårlige tapere som mulig.

 

Utfra hva vi vet har de ikke kommet med andre beskyldninger enn det som åpenbart er basert på rene fakta. Når de har testet bilene slik det her beskrives regner jeg med de kan fremlegge tilstrekkelig dokumentasjon og da er det jo Nissan som har et alvorlig bevisproblem.

 

Her er den opprinnelige artikkelen:

http://carsguide.news.com.au/site/motoring-news/story/porsche_accuses_nissan_of_cheating_at_nurburgring/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen ikke helt ubetydelig faktor er vel sjåfør.

Er vel ikke utenkelig at Nissan bruker sjåfører som kjenner deres biler bedre enn f,eks den personen som testkjørte for Porsche: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg regner med Porsche-leiren har tatt de fleste variabler i betraktning før de legger ut med slike beskyldninger..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen ikke helt ubetydelig faktor er vel sjåfør.

Er vel ikke utenkelig at Nissan bruker sjåfører som kjenner deres biler bedre enn f,eks den personen som testkjørte for Porsche: klø :

 

Men at vedkommede "Nissan-kjenner" skal kjøre runden 25 sek fortere enn Porsche-sjåføren er kanskje litt drøyt uansett...

 

Blir artig å se fortsettelsen på dette, tipper Nissan har tøyd regelverket for å skape blest rundt sin nye versting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller er det de store gutta som ikke tåler og få bank:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tøft at dette blir debattert offentlig, og ikke bare synsing på div. fora.

Trodde det var videns kjent at GT-R'en kjørte med mer effekt enn originalbilene jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke synse om ene eller andre som er best, men Porschen ser da mye mer lett og grasiøs ut på dette klippet?

Spiller forsåvidt ingen rolle, hadde tatt Porschen over Nissan anytime...

 

Helt enig:)

 

---

 

Hvis Nissan er så sikker på sin egen ærlighet og så sikker på sine egne biler så burde det ikke være noe problem for dem å stille opp til direkte dyst mot Porsche.

Nå vet jeg ikke nøyaktig hva som er kriteriene for tidene dem kjører etter, men ser ikke for meg at det er leid inn en uavhengig kontrollør som står klar med Dyno mm.

 

Edit:

 

Spiller forøvrig liten rolle når både nye Corvette og Viper har levert bedre tider.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tøft at dette blir debattert offentlig, og ikke bare synsing på div. fora.

Trodde det var videns kjent at GT-R'en kjørte med mer effekt enn originalbilene jeg.

 

Samme er min oppfatning. Mente det var kjørt 7:35 med en standardbil. Tiden 7:29 er det vel ingen som har påstått er en produksjonsbil mtp effekt/dekk?

 

Noen tider på ringen med referanser fra supercars.nett.

 

GTR er sikkert en kjempebil og har vært raskere enn Porschene den har vært sammenlignet med i de fleste rundetider/tester jeg har lest. Det rare er at dette også gjelder raske baner der GTR med sin vekt/effekt burde hatt et klart handicap fremfor f.eks 911 turbo. Spørsmålet da er heller hvorvidt bilen faktisk har de originalt oppgitte 480 hestene. : klø :

 

Dynotest av GTR viser 507hk ++

 

Uansett blir det spennede å følge med på denne saken. Porsche har heller ikke vondt av litt konkurranse, skulle det vise seg at Nissan har sitt på det tørre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Porsche har nemlig selv testet en GT-R rundt den 20 kilometer lange nordsvingen på Nürburgring - uten å komme i nærheten av Nissans tid."

 

Lange svinger dem har nede på Nürburgring der... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller er det de store gutta som ikke tåler og få bank:)

 

Det var det første som slo meg også, men det er klart at man ikke kan utelukke at Nissan verken har brukt R-dekk eller høyere effekt enn standardversjonen. Uansett er det et friskt pust i hverdagen. :)

 

Dette med hvilken sjåfør som kjører tror jeg dog spiller mye mer inn enn vi tror. Er mange sinnsyke førere i Japan, alle kjenner nok til Keiichi Tsuchiya for eksempel...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er mange sinnsyke førere i Japan, alle kjenner nok til Keiichi Tsuchiya for eksempel...

 

Who ?

 

Porsche sine Michelin Pilot Cup dekk er vel ikke akkurat gatedekk i min ordbok selv om de hevder det er det. Så vidt jeg skjønner har Porsche gutta testet en Amerikansk GTR, mulig den som er ment for USA er slappere i fisken enn den ment for det Asiatiske markedet ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke tenke meg at Nissan har sjåfører som kjenner Nürburgring bedre enn Porsche`s sjåfører.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Produktsjefen peker på at Nissan GT-R er tyngre enn 911-en.

 

- Det er en gjennomført bil, men den er 20 kilo tyngre enn turboen, sier August Achleitner.

 

hahaha:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke synse om ene eller andre som er best, men Porschen ser da mye mer lett og grasiøs ut på dette klippet?

Spiller forsåvidt ingen rolle, hadde tatt Porschen over Nissan anytime...

 

Og jeg har tatt Nissan: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Who ?

 

Han kalles ofte Drift-King, men kan virkelig mer enn å drifte! Ser ikke folket på Best Motoring? Har jo han gamle karen også, husker ikke hva han heter, men stålkontroll har han i alle fall. Om mulig enda bedre enn Tsuchiya. Cruisa inn til en tid på 8 et eller annet på ringen med en Honda S2000, med taket av og i lakksko(!) :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo også et vanskelig tema dette med hk på den nye gt-r en. For hver eneste bil bremses med forskjellige tall. Det er jo derfor girkassene bygges unik til hver eneste motor. For å få mest mulig ut av hver enkelt motors styrke. Hvis man også tar HVER ENESTE banetest som er gjort med GT-r mot 911 Turbo så er Gt-r raskere. Så det er nok tilfellet at Porsche staben er dårlige tapere. Nissan gjør mye rart på denne bilen som er veldig ukonvensjonelt. Så at den kjører såpas mye raskere på en så lang bane er ikke utenkelig. Det er tross alt detaljene som teller i racing.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Detaljer er viktig ja, er derfor jeg mener sjåføren spiller en avgjørende rolle. Banen er tross alt over 2 mil ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

i følge Road & Track er vel tyskeren ca 120kg lettere enn GT-R da.. kan kanskje ha forplantet seg en trykkleif ett sted?

og som flere nevner her vinner vel GT-R "samtlige" tester..

At man kjører bilen man har vært med på å utvikle litt raskere enn en totalt fremmed bil er vel kanksje heller ikke pussig..

og når det settes officielle tider på Ringen.. er det da virkelig INGEN som sjekker at ting går riktig for seg? Ettersom beskyldningene ligger på andre dekk kan i så fall ikke kontrollen være særlig god.. virker skumt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Så det er nok tilfellet at Porsche staben er dårlige tapere."

Kommentarer som denne er igrunn ganske interessante... å kalle noen for løgnere og dårlige tapere uten å faktisk ha noen håndfaste bevis. Greit at, japsene har blitt helter for enkelte med driftinga, "touge" løp og gud vet hva, men likevel...(ikke noe direkte mot deg christoffer :) )

 

Jeg må nok si at jeg tror hvis du setter porschesjåføren og nissansjåføren i samme bil at porsche-kisen kommer til å vinne... Dette fordi de er relativt hissige på å teste bilene sine på nurburgring... og de har _endel_ runder der. Men om den er snakk om hundredeler eller sekunder aner jeg ikke.

 

Uansett, når ikke nissan svarer på tiltale og arrangerer et løp eller lignende hvor den kan bevise at GT-R'n er raskere så får det meg hvert fall til tvile. Klart nå sier jeg ikke at "Kristin Julie Klæboe" som sikkert aldri har tatt i noe annet enn priuser skal gjøre dette, hu vet vel knapt hva slag bil det er snakk om og man kan jo spørre seg hvorfor VG spør hu. Men jeg tror at hadde nissan anklaga porsche for noe sånt som dette så ville de bevist det motsatte. Så hvorfor skal de ikke avfeie all tvil hvis de kan? Kan ikke bli bedre PR enn det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo også et vanskelig tema dette med hk på den nye gt-r en. For hver eneste bil bremses med forskjellige tall. Det er jo derfor girkassene bygges unik til hver eneste motor. For å få mest mulig ut av hver enkelt motors styrke. Hvis man også tar HVER ENESTE banetest som er gjort med GT-r mot 911 Turbo så er Gt-r raskere. Så det er nok tilfellet at Porsche staben er dårlige tapere. Nissan gjør mye rart på denne bilen som er veldig ukonvensjonelt. Så at den kjører såpas mye raskere på en så lang bane er ikke utenkelig. Det er tross alt detaljene som teller i racing.

 

Det kan hende at Porsche bare er dårlige tapere, men jeg tviler. Porsche tester veldig mye på nordsløyfa og jeg tror det skal litt mer til enn bare å "finne på noe selv" med en bil for å slå rundetidene til 911 med en bil med ca samme effekt og vekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må nok si at jeg tror hvis du setter porschesjåføren og nissansjåføren i samme bil at porsche-kisen kommer til å vinne... Dette fordi de er relativt hissige på å teste bilene sine på nurburgring... og de har _endel_ runder der. Men om den er snakk om hundredeler eller sekunder aner jeg ikke.

 

Blir vel litt usaklig dette. For det første, dersom man er sinnsyk til å kjøre bil kan man tilpasse seg hvilken som helst bane uten store problemer. For det andre, så og si alle bilmerker har testsentre ved Nurburgring, og tester bilene sine på Ringen. Også Nissan.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.