Porsche anklager Nissan for juks

Anbefalte innlegg

Produktsjefen peker på at Nissan GT-R er tyngre enn 911-en.

- Det er en gjennomført bil, men den er 20 kilo tyngre enn turboen, sier August Achleitner.

Hello google translator.

Turboen må være ganske stor? Eller bilen liten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir vel litt usaklig dette. For det første, dersom man er sinnsyk til å kjøre bil kan man tilpasse seg hvilken som helst bane uten store problemer. For det andre, så og si alle bilmerker har testsentre ved Nurburgring, og tester bilene sine på Ringen. Også Nissan.

Det vel alltid en fordel å kjøre på "hjemmebane" uansett hvordan du vrir å vender på det, men uansett, det var ikke poenget. Poenget var at når ikke porsche-sjårføren klarer tida med bilen så er det rart nissan-sjåføren gjør det. Trokke akkurat porsche har satt en tilfeldig forbipasserende bak rattet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vel alltid en fordel å kjøre på "hjemmebane" uansett hvordan du vrir å vender på det, men uansett, det var ikke poenget. Poenget var at når ikke porsche-sjårføren klarer tida med bilen så er det rart nissan-sjåføren gjør det. Trokke akkurat porsche har satt en tilfeldig forbipasserende bak rattet :)

Det kan vel tenkes at Nissan sine testsjåfører kjenner bilen bedre enn en sjåfør Porsche får tak i? Men dette blir voldsomt spekulativt, vi har jo ikke harde facts på bordet ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Så det er nok tilfellet at Porsche staben er dårlige tapere."

Kommentarer som denne er igrunn ganske interessante... å kalle noen for løgnere og dårlige tapere uten å faktisk ha noen håndfaste bevis. Greit at, japsene har blitt helter for enkelte med driftinga, "touge" løp og gud vet hva, men likevel...(ikke noe direkte mot deg christoffer :) )

Jeg må nok si at jeg tror hvis du setter porschesjåføren og nissansjåføren i samme bil at porsche-kisen kommer til å vinne... Dette fordi de er relativt hissige på å teste bilene sine på nurburgring... og de har _endel_ runder der. Men om den er snakk om hundredeler eller sekunder aner jeg ikke.

Uansett, når ikke nissan svarer på tiltale og arrangerer et løp eller lignende hvor den kan bevise at GT-R'n er raskere så får det meg hvert fall til tvile. Klart nå sier jeg ikke at "Kristin Julie Klæboe" som sikkert aldri har tatt i noe annet enn priuser skal gjøre dette, hu vet vel knapt hva slag bil det er snakk om og man kan jo spørre seg hvorfor VG spør hu. Men jeg tror at hadde nissan anklaga porsche for noe sånt som dette så ville de bevist det motsatte. Så hvorfor skal de ikke avfeie all tvil hvis de kan? Kan ikke bli bedre PR enn det.

Hvem vet. Kanskje det skjer en dag. Jeg bare understreker to fakta. Jeg ELSKER Porsche. Og. Nissan GTr har slått 911 turbo på samtlige tester. Så får vi se om det blir en head to head. Kanskje Top Gear hiver seg over saken med Stig i stolen. Det hadde blitt saftig! : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hello google translator.

Turboen må være ganske stor? Eller bilen liten.

Hehe, den kommentaren friska opp en litt rar diskusjon :P

Drit i de tidene da, hvis noen her vil ha en Nissan fremfor en Porsche...har bare en ting å si, god bedring!: haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tar GLATT den GT-R'en fremfor en Porsche. Det bryr meg lite om det står Nissan, Porsche eller Ferrari på en bil så lenge den kan levere slike kjøreegenskaper.

Interessant at Nissan slår tilbake mot Porsche, ser at de ikke utelukker en ny test! Det hadde jo i så fall vært gromt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror nok at porsche har testet den nissan godt før dem kom med en slik melding.

regner med at dem ikke vil tabbe seg ut, så håper det blir en test mellom dem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.