Skifte "knott" på girspak, tiptronic.

Anbefalte innlegg

Er det vanskelig å skifte "knott" på girspaken til en tiptronic? Noen som har gjort det som kan fortelle meg hvordan det eventuelt gjøres? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I flge akte får du ikke denne "knotten" løs, du må bytte hele kula.

For å få løs kula, så må du dra knotten ut, og feste en spiker o.l. i åpningen mellom kula og knotten og deretter er det bare å dra den rett opp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt dårlig formulert av meg når ser jeg, det er selvsagt kula jeg mener :) Tusen takk, da får jeg prøve tipset ditt :) Har du noe formening om hva ny kule i skinn vil koste?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Masse fine brukte å finne på ebay til en billig penge, om du ikke absolutt vil ha ny. På møller o.l. koster den nok fort 1000-1500 ny.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oi såpass dyr ja!! Har sett på ebay.com ebay.co.uk og ebay.de men kunne ikke finne så mange jeg, var bare et par stykker :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løfter tråden, har problemer med samme tema.

Skal ha ut absolutt hele girskiftemekansimen, har fjernet midtkonsollen så hele mekanismen er blottlagt.

• Får ikke av kula som beskrevet høyere opp. Har forsøkt å trekke ut knappen, men kula sitter fortsatt fast. Noen tips til hvordan få av kula så jeg får vekk plastdekselet med "rullgardinen" slik at jeg kan ta ut hele mekanismen fra undersiden?
  • Kan viaer som går ned til kasse tas av fra innsiden av bilen eller må man under bilen?
  • Dersom jeg ikke får av kula, lar mekanismen seg plukke i småbiter slik at jeg får den ut av bilen, i såfall hvordan?

Hjelp, haster i dag: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min 01 tiptronic, trakk jeg ut knappen, og dro den rett opp.

Du må dra ned den koppen som er imellom selve knotten og "gulvet". Når det er gjort er det bare til å dra rett opp.

BTW: Ny kule i ekte skinn koster rett over 800,-.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min 01 tiptronic, trakk jeg ut knappen, og dro den rett opp.

Du må dra ned den koppen som er imellom selve knotten og "gulvet". Når det er gjort er det bare til å dra rett opp.

Flott.: rock :

Den koppen eller hylsa som sitter rett nedenfor skinnet er jo også med på å låse hele kula.

Da den ble dratt ned og knappen holdt ut var det bare å dra knotten rett opp.

Deretter fikk jeg av det sotre blanke dekselet nedenfor. Videre skrudde jeg av vaier som går opp til tenningslåsen, tok av de fire muttrene som holder hele mekanismen og senket hele saken gjennom gulvet.

Det siste fordrer at mellomaksel er løsnet i fremkant.

Vet fortsatt ikke hvordan vaier løsnes fra mekanisme, men det spiller ingen rolle. Poenget var å få mekanismen til å følge med ved demontering av kasse fra bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott.: rock :

Den koppen eller hylsa som sitter rett nedenfor skinnet er jo også med på å låse hele kula.

Da den ble dratt ned og knappen holdt ut var det bare å dra knotten rett opp.

Deretter fikk jeg av det sotre blanke dekselet nedenfor. Videre skrudde jeg av vaier som går opp til tenningslåsen, tok av de fire muttrene som holder hele mekanismen og senket hele saken gjennom gulvet.

Det siste fordrer at mellomaksel er løsnet i fremkant.

Vet fortsatt ikke hvordan vaier løsnes fra mekanisme, men det spiller ingen rolle. Poenget var å få mekanismen til å følge med ved demontering av kasse fra bil.

Den e god:) Skal du bruke det blanke dekselet på nytt, så pass godt på det. Det er usannsynlig dyrt. Koster over 2000,- mener jeg og huske.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.