#1 Skrevet Oktober 1, 2008 Prøver å overtalle fatter'n til å kjøpe disel. Han hadde lest i VG for en stund siden at om man kjører veldig lite så vil diselfilteret tette seg. Kosta en 6000kr å bytte. Er dette riktig at man ikke kan bare kkjøre småturer med disel? Hva ligger i småturer? Er det greit om man kjører til hytta noen ganger i året? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 1, 2008 Jeg kjører 25000 km i året. Har veldig mye små kjøring i hverdagen men blåser partikkelfilteret rent i helgene på vei til hytta, ikke hatt noen problemer i det hele tatt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 1, 2008 Fatter'n kjører vel 6000km i året. Han kjører altfor pent også. Er vel aldri over 3000omdr på A4 1,8TQ. DErfor mener jeg disel er bedre for han. Har jo mere drag der hen lunker rundt i 2000 omdr. Men om man kjører småturer å gir litt mere gass hjelper dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 1, 2008 med den kjørelengden er det vel lite vits i å bruke en del ekstra penger på å kjøpe diesel. er også et poeng at diesel egner seg dårligere en bensin ved bare småkjøring 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 1, 2008 for å si det slik: om han synes det er nok effekt under 3000 på 1,8t hvordan tror du han vil kjøre dieselen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 1, 2008 Har ingen problemer med partikkelfilteret på min ivertfall - blir for det meste små kjøring her også. Har aldri fått opp lyset om at filteret begynner å gå tett heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 1, 2008 Disel har jo mest dreimoment rundt 2000 omdr. Så om han ligger der å kjører må joo disel være bedre? I alle fall er 4 hjulstrekk et must. Så hva bil bør han ha? Tenkte kanskje Golf stv 105 TDI 4 motion. Eller blr det slapt? Finnes denne i bensin også? Scoda Octavia 140TDI eller hvilken A4 har Quattro? Bare de med stor motor? Passat må man også opp i 2,0TDI 4-motion. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...