Audi S6 sliter skjevt med 19" hjul

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte en S6 avant med 19" hjul i sommer med nye dekk og felger, nå begynner fordekkene og blir "runde" , tok dette opp med forhandleren der jeg kjøpte den og det var bare slik Audi og MB var fikk jeg til svar. Noen som har erfart det samme eller har tip\råd. 4 hjulskontroll kanskje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med det er 96 modellen etter signaturen din å bedømme.

 

Er bilen senket mer enn middels er det normalt at dekkene slites på innerkant foran. Dette fordi camberen øker drastisk i negativ retning over 35mm senk pga begrensede camberjusteringsmuligheter på disse bilene. Bak kan du justere camber en halvmeter hver vei.

 

Men at dekkene dine er ferdige etter noen mnd er nok mer relatert til mangel på 4-hjuls kontroll (eller ekstrem hard kjøring). En kan kompensere litt for negativ camber med toe-vinkler, med resultat at dekket slites litt jevnere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for raskt svar. Ja er 1996 modellen min ja og den er ikke senket. Da får jeg bestille time for 4 hjulskontroll før nye dekke settes på ihvertfall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.