200TQ20V varmstart problem

Anbefalte innlegg

Heisann.. :) Jeg har et problem. Lite et, men fryktelig irriterende av og til. Si at jeg tar bilen når den har stått over natta og er så kald som den kan bli. Starter og går uten noe som helst problem. Så tar jeg bilen og kjører for å kjøpe ei brus. Ca 15 km. Parkerer og skrur av bilen, kommer ut igjen etter 55 sekunder og starter uten å gi gass. Bilen slokner med en gang. Jeg prøver igjen. Det samme skjer. Derimot hvis jeg holder tomgangen ved hjelp av gasspedalen i 10-15 sekunder så ligger den stabilt på tomgangen "selv" når jeg slipper gasspedalen. Blir litt lettere forvirret jeg altså... :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt at dette skyldes en sensor inne i innsuget. Spangen & Co har vel fasit svarene regner jeg med:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min gjorde eksakt samme også. Jeg leste av feilkoder og fikk feil på turtallsgiver. Tok den ut og renset den, satte sammen igjen. Feilen har ikke oppstått etter dette. (givern sitter omtrent der det er trangest under fordeleren sammen med en topp-punkt giver. På overgangen mellom motor og girkasse).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når e tenke meg om så ligger denne feilen inne..... Prøv å se om det hjelper å ta den ut og gjør reint...

tdcsens.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.